Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118949

Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju


Markota, Matea
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1118949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju
(Knowledge and attitudes of students toward open adoption)

Autori
Markota, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.07

Godina
2018

Stranica
43

Mentor
Erceg, Inja

Ključne riječi
posvojenje, otvoreno posvojenje, stavovi, informiranost
(adoption, open adoption, attitudes, knowledge)

Sažetak
Posvojenje je poseban oblik obiteljsko-pravnog zbrinjavanja i zaštite djeteta bez odgovarajuće roditeljske skrbi kojim se stvara trajni odnos roditelja i djeteta. U Hrvatskoj su svi podaci vezani uz proces posvojenja tajni, što znači da dijete i posvojitelji uglavnom ne znaju tko su biološki roditelji djeteta, kao što ni biološki roditelji nemaju pravo na informacije o njima. Ovakav oblik posvojenja nazivamo zatvorenim posvojenjem. Iako je to jedini oblik posvojenja koji postoji kod nas, u svijetu se praksa otvorenog posvojenja pokazala korisnom za sve članove posvojiteljske trijade (biološke roditelje, posvojitelje i dijete). Otvoreno posvojenje je vrsta posvojenja koja uključuje razmjenu informacija između posvojiteljskih i bioloških obitelji te određen stupanj direktnog kontakta između njih, koji može i ne mora uključivati dijete. Ovo istraživanje je imalo za cilj ispitati informiranost i stavove o otvorenom posvojenju kod studenata prava, socijalnog rada i psihologije, te ispitati postoji li utjecaj edukacije na njihovu informiranost i stavove. Studenti nakon odslušanog predavanja o psihologiji posvojenja iskazuju pozitivnije stavove, te veću informiranost odnosu na prvu točku mjerenja. Kod dvije grupe studenata psihologije (jedni jesu, a drugi nisu slušali predavanje o posvojenju) utvrđen je glavni efekt točke mjerenja na informiranost i stavove, glavni efekt slušanja predavanja na informiranost, te interakcija točke mjerenja i predavanja na informiranost i stavove o otvorenom posvojenju. Iz ovog istraživanja se mogu izvući različite praktične implikacije vezane za nastavu na spomenutim studijima, praksu posvojenja u Hrvatskoj, te za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Inja Erceg (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Markota, Matea
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Markota, M. (2018) 'Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Markota, Matea}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {posvojenje, otvoreno posvojenje, stavovi, informiranost}, title = {Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju}, keyword = {posvojenje, otvoreno posvojenje, stavovi, informiranost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Markota, Matea}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {adoption, open adoption, attitudes, knowledge}, title = {Knowledge and attitudes of students toward open adoption}, keyword = {adoption, open adoption, attitudes, knowledge}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font