Pregled bibliografske jedinice broj: 1118949
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranost i stavovi studenata o otvorenom posvojenju
(Knowledge and attitudes of students toward open adoption)
Autori
Markota, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2018
Stranica
43
Mentor
Erceg, Inja
Ključne riječi
posvojenje, otvoreno posvojenje, stavovi, informiranost
(adoption, open adoption, attitudes, knowledge)
Sažetak
Posvojenje je poseban oblik obiteljsko-pravnog zbrinjavanja i zaštite djeteta bez odgovarajuće roditeljske skrbi kojim se stvara trajni odnos roditelja i djeteta. U Hrvatskoj su svi podaci vezani uz proces posvojenja tajni, što znači da dijete i posvojitelji uglavnom ne znaju tko su biološki roditelji djeteta, kao što ni biološki roditelji nemaju pravo na informacije o njima. Ovakav oblik posvojenja nazivamo zatvorenim posvojenjem. Iako je to jedini oblik posvojenja koji postoji kod nas, u svijetu se praksa otvorenog posvojenja pokazala korisnom za sve članove posvojiteljske trijade (biološke roditelje, posvojitelje i dijete). Otvoreno posvojenje je vrsta posvojenja koja uključuje razmjenu informacija između posvojiteljskih i bioloških obitelji te određen stupanj direktnog kontakta između njih, koji može i ne mora uključivati dijete. Ovo istraživanje je imalo za cilj ispitati informiranost i stavove o otvorenom posvojenju kod studenata prava, socijalnog rada i psihologije, te ispitati postoji li utjecaj edukacije na njihovu informiranost i stavove. Studenti nakon odslušanog predavanja o psihologiji posvojenja iskazuju pozitivnije stavove, te veću informiranost odnosu na prvu točku mjerenja. Kod dvije grupe studenata psihologije (jedni jesu, a drugi nisu slušali predavanje o posvojenju) utvrđen je glavni efekt točke mjerenja na informiranost i stavove, glavni efekt slušanja predavanja na informiranost, te interakcija točke mjerenja i predavanja na informiranost i stavove o otvorenom posvojenju. Iz ovog istraživanja se mogu izvući različite praktične implikacije vezane za nastavu na spomenutim studijima, praksu posvojenja u Hrvatskoj, te za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija