Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118912

Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola


Berčić, Adrijana
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1118912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola
(Are they adults? Emerging adulthood, identity status and parental control)

Autori
Berčić, Adrijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.06

Godina
2017

Stranica
33

Mentor
Erceg, Inja

Ključne riječi
odraslost u nastajanju, status identiteta, roditeljska kontrola, studenti, nestudenti
(emerging adulthood, identity status, parental control, students, non-students)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između skupina pojedinaca različitog studentskog statusa u karakteristikama odraslosti u nastajanju i statusu identiteta te provjeriti povezanost roditeljske kontrole s dimenzijama identiteta odraslih u nastajanju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 363 sudionika u dobi od 18 do 25 g. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Inventar dimenzija odraslosti u nastajanju, Upitnik procesa razvoja identiteta, skale psihološke i bihevioralne kontrole te helikopter ponašanja, kao i čestica koja mjeri subjektivan osjećaj odraslosti. Rezultati pokazuju kako se nestudenti, studenti i diplomirani razlikuju na tri dimenzije odraslosti u nastajanju: doba mogućnosti, doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe te dopunskoj skali doba fokusiranja na druge. Studenti u većoj mjeri nego diplomirani smatraju da je odraslost u nastajanju za njih doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe, dok nestudenti u većoj mjeri nego studenti smatraju kako je odraslost u nastajanju za njih doba fokusiranja na druge. Većina pojedinaca koji su diplomirali se smatra odraslima, dok nestudenti i studenti većinom izjavljuju kako se smatraju odraslima samo u određenim aspektima. Nisu pronađene razlike u statusu identiteta između skupina različitog studentskog statusa. Sudionici čije majke češće iskazuju bihevioralnu i psihološku kontrolu te oni čiji očevi češće iskazuju psihološku kontrolu u manjoj se mjeri obvezuju u području identiteta, dok se oni čije majke iskazuju veću količinu helikopter ponašanja manje bave istraživanjem identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Inja Erceg (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Berčić, Adrijana
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Berčić, A. (2017) 'Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ber\v{c}i\'{c}, Adrijana}, year = {2017}, pages = {33}, keywords = {odraslost u nastajanju, status identiteta, roditeljska kontrola, studenti, nestudenti}, title = {Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola}, keyword = {odraslost u nastajanju, status identiteta, roditeljska kontrola, studenti, nestudenti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ber\v{c}i\'{c}, Adrijana}, year = {2017}, pages = {33}, keywords = {emerging adulthood, identity status, parental control, students, non-students}, title = {Are they adults? Emerging adulthood, identity status and parental control}, keyword = {emerging adulthood, identity status, parental control, students, non-students}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font