Pregled bibliografske jedinice broj: 1118912
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li odrasli? Odraslost u nastajanju, status identiteta i roditeljska kontrola
(Are they adults? Emerging adulthood, identity status and parental control)
Autori
Berčić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.06
Godina
2017
Stranica
33
Mentor
Erceg, Inja
Ključne riječi
odraslost u nastajanju, status identiteta, roditeljska kontrola, studenti, nestudenti
(emerging adulthood, identity status, parental control, students, non-students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između skupina pojedinaca različitog studentskog statusa u karakteristikama odraslosti u nastajanju i statusu identiteta te provjeriti povezanost roditeljske kontrole s dimenzijama identiteta odraslih u nastajanju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 363 sudionika u dobi od 18 do 25 g. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Inventar dimenzija odraslosti u nastajanju, Upitnik procesa razvoja identiteta, skale psihološke i bihevioralne kontrole te helikopter ponašanja, kao i čestica koja mjeri subjektivan osjećaj odraslosti. Rezultati pokazuju kako se nestudenti, studenti i diplomirani razlikuju na tri dimenzije odraslosti u nastajanju: doba mogućnosti, doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe te dopunskoj skali doba fokusiranja na druge. Studenti u većoj mjeri nego diplomirani smatraju da je odraslost u nastajanju za njih doba nestabilnosti i doba osjećaja razmeđe, dok nestudenti u većoj mjeri nego studenti smatraju kako je odraslost u nastajanju za njih doba fokusiranja na druge. Većina pojedinaca koji su diplomirali se smatra odraslima, dok nestudenti i studenti većinom izjavljuju kako se smatraju odraslima samo u određenim aspektima. Nisu pronađene razlike u statusu identiteta između skupina različitog studentskog statusa. Sudionici čije majke češće iskazuju bihevioralnu i psihološku kontrolu te oni čiji očevi češće iskazuju psihološku kontrolu u manjoj se mjeri obvezuju u području identiteta, dok se oni čije majke iskazuju veću količinu helikopter ponašanja manje bave istraživanjem identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija