Pregled bibliografske jedinice broj: 1118899
Digitalne priče za djecu
Digitalne priče za djecu // Muzejski programi za decu: igra i/ili zabava
Niš, Srbija, 2019. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1118899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne priče za djecu
(Digital stories for children)
Autori
Miklošević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Muzejski programi za decu: igra i/ili zabava
Mjesto i datum
Niš, Srbija, 16.12.2019. - 17.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalno pripovijedanje, muzej, umjetnost, djeca
(digital storytelling, museum, art, children)
Sažetak
U radu se prezentira mobilna aplikacija Muzeja Kunsthistorisches u Beču, pod nazivom KHM Stories, koja je kreirana kao digitalni vodič za samostalne posjete, ne samo za odrasle nego i za djecu između 7 i 14 godina koja muzeje posjećuju s odraslima u slobodno (obiteljsko) vrijeme. Kako umjetnički muzeji, posebnice, koriste digitalne tehnologije za vodiče u najvećoj mjeri za odrasle posjetitelje, ova aplikacija je po sadržaju za djecu specifičan i vrijedan primjer, a njezine multimodalne i interaktivne karakteristike čine ju izvrsnim načinom učenja putem igre. Sadržaj je oblikovan u priče koje povezuju skupinu predmeta izloženih na stalnom postavu. Tako, primjerice, priča Lako je istraživati čudovišta sadrži 8 predmeta koji su u potpunosti ili svojim motivima povezani s čudovištima, a interpretirani su različitim vrstama diskursa i pomoću aktivnosti koje djeca mogu (ali ne moraju) provesti samostalno ili sa svojom odraslom pratnjom. Uz specifičnost sadržaja, ova aplikacija je također posebna po tome što je prevedena na turski i jezik(e) bivših jugoslavenskih naroda (bosanski, hrvatski, srpski) čime se Muzej želi približiti svojim građanima manjinskih zajednica te tako pospješiti njihov dolazak u muzej (što je iznimno rijetko). U radu će se također predstaviti istraživanje provedeno u ovom bečkom muzeju s bosanskim, hrvatskim i srpskim obiteljima koje su posjetile muzej po prvi puta i tijekom posjeta koristile aplikaciju. Također će se predstaviti rezultatima koji su potvrđuju i proširuju saznanja o načinima na koji obitelji s djecom koriste muzej i uče u njemu putem ovakve vrste edukativnog resursa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti