Pregled bibliografske jedinice broj: 1118499
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2019. str. 42-42 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1118499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li budući učitelji i učiteljice rodno pristrani? Interpretiranje i reagiranje na učeničko ponašanje u svjetlu rodnih uloga i stereotipa
(Are teachers in training gender biased? Gender roles and stereotypes when interpreting and reacting to students' behavior)
Autori
Petrović, Dora ; Kamenov, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažeaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb, 2019, 42-42
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
obrazovanje ; budući učitelji i učiteljice ; interpretacija učeničkog ponašanja ; rodni sereotipi ; stav prema rodnim ulogama
(education ; teachers in training ; interpreting students' behavior ; gender stereotypes ; atitudes towards gender roles)
Sažetak
Istraživanja u području obrazovanja pokazuju rodnu segregaciju zanimanja usmjeravajući učenike prema STEM području, a učenice prema pomagačkim zanimanjima i humanističkim znanostima. Iako učitelji nastoje biti rodno ravnopravni, implicitno u interakciji s učenicama i učenicima djeluju u sklopu svojih rodnih uloga te se iz iskaza učenika primjećuje da u školama postoji rodna neravnopravnost. Učenici se više usmjeruju prema djelovanju i vlastitom uspjehu, a učenice prema zajedništvu i pomaganju drugima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u tumačenju učeničkih postupaka i posljedičnim emocionalnim i ponašajnim reakcijama budućih učitelja razredne nastave prema učenicama i učenicima samo s obzirom na njihov rod. Sudionici istraživanja su studenti i studentice Učiteljskih fakulteta s područja cijele Hrvatske, a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Sudionicima su slučajnim rasporedom prezentirane hipotetske situacije u učionici koje su se razlikovale s obzirom na rod učenika, a opisivale su moguću situaciju u kojoj su naglašene karakteristike muške rodne uloge poput asertivnosti, ambicioznosti i usmjerenosti na vlastiti probitak nasuprot zajedništvu i prosocijalnom ponašanju. Zadatak sudionika/ca bio je procjena motivacije učenika, atribucija uzroka učenikovog ponašanja, procjena vlastitih emocionalnih reakcija i spremnost na određeno ponašanje u opisanoj hipotetskoj situaciji. Ispitani su i stav prema rodnim ulogama djece, stav o rodnoj ravnopravnosti u obrazovanju te rodni stereotipi prema znanju matematike. U analizama su uspoređeni procjena motivacije, atribucije, emocije i spremnost na ponašanje s obzirom na rod učenika. Također su provedene analize u kojima su provjerene razlike s obzirom na stavove o rodnim ulogama, stavove o ravnopravnosti obrazovanja te rodne stereotipe o matematici. Rezultati ukazuju na potrebu za osvještavanjem i educiranjem budućih učitelja o rodnoj problematici u obrazovanju
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb