Pregled bibliografske jedinice broj: 1118271
Hrvatsko-njemački kontakti u gramatikografiji sredinom 19. stoljeća
Hrvatsko-njemački kontakti u gramatikografiji sredinom 19. stoljeća, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatsko-njemački kontakti u gramatikografiji sredinom 19. stoljeća
(Croatian-German Language Contacts in the Mid 19th Century Grammaticography)
Autori
Kristić, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2018
Stranica
63
Mentor
Jelaska, Zrinka ; Hauser, Maja
Ključne riječi
gramatikografija, jezični dodiri, njemački kao strani jezik, hrvatski kao strani jezik, učenje njemačkoga jezika u Hrvatskoj, udžbenici stranih jezika
(language contact, German as L2, Croatian as L2, grammar, coursebooks)
Sažetak
Ovaj se rad bavi dvama devetnaestostoljetnim udžbenicima za poučavanje njemačkoga jezika te jednim za poučavanje njemačkih govornika hrvatskome jeziku. Najbolja metoda koja pruža uvid u način opisa jezika, a samim time i na uočavanje hrvatsko-njemačkih dodira, zasigurno je analiza spomenutih udžbenika. Kao što je vidljivo iz naslova, dva udžbenika za poučavanje njemačkoga jezika nose naziv slovnica, što znači da je riječ o gramatikama (od grčkoga gramma – slovo). Rad pripada području gramatikografije, a pokušalo se što vjernije analizirati udžbenike, posebice međusobnom usporedbom gramatičkih struktura u hrvatskom i njemačkom jeziku. Uvodni dio rada donosi povijesni okvir unutar kojega se zacrtavaju društvene i političke prilike, posebice one vezane za sredinu 19. stoljeća ; zatim se ukratko prikazuje razvoj hrvatskoga školstva uz poseban osvrt na učenje njemačkoga jezika. U glavnom dijelu rada analiziraju se dva devetnaestostoljetna udžbenika njemačkoga jezika i jedan udžbenik hrvatskoga jezika za govornike njemačkoga. Težište je na morfološko-sintaktičkom opisu jezika. Iako su udžbenici onoga vremena metodički dorađeni, ipak se po mnogim svojim svojstvima poprilično razlikuju od današnjih udžbenika za učenje stranih jezika, naročito kada se u obzir uzme razvoj digitalnih medija bez kojih se nastava stranih jezika danas čini gotovo nezamislivom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb