Pregled bibliografske jedinice broj: 1118244
Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice
Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice, 2018., diplomski rad, diplomski, Kroatistika, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije konceptualne integracije na
ilustrirane stopljenice
(The Application of the Theory of Conceptual
Metaphor on Ilustrated Blends)
Autori
Gudlin, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kroatistika, Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
57
Mentor
Jelaska, Zrinka
Ključne riječi
stopljenice, teorija konceptualne integracije, značenje, fotomontaža
(blends, meaning, photomontage, theory of conceptual integration)
Sažetak
Rad se bavi analizom stopljenica primjenom teorije konceptualne integracije. I stopljenice i teorija konceptualne integracije svojevrsne su novosti u lingivstici. Stapanje je rječogradni postupak koji je u posljednje vrijeme postao izrazito plodnim, a teorija konceptualne integracije, iako je s razvojem počela u 1990-im godinama, svoje korijene vuče desetak godina prije toga, od 1980. godine kada je, objavom već sada kultne knjige Metaphors We Live By, uspostavljena teorija konceptualne metafore. Iako je teorija konceptualne integracije relativno mlada, pokazalo se da ima određene prednosti u odnosu na teoriju konceptualne metafore – tumačenje jezičnih i nejezičnih ostvarenja, metaforičnih i nemetaforičnih izraza te konvencionalnih i inovativnih metafora, njezinim se dinamičnim pristupom utemeljenim na umnim prostorima podrobnije opisuju preslikavanja i stvaranje novoga značenja. U prvomu dijelu rada najprije se kratko predstavlja teorija konceptualne metafore, koja je, dijakronijski gledano, nastala u 1980-im godinama i svojim ustrojem, hipotezama, ali i slabim mjestima, postala temeljem i poticajem za stvaranjem nove, složenije i dinamičnije teorije konceptualne integracije u 1990-ima. Nakon opisa teorije konceptualne integracije prikazan je odnos dviju spomenutih teorija. U drugome dijelu rada analizirane su stopljenice podijeljene u dvije skupine – stopljenice nastale stapanjem na leksičkoj i konceptualnoj razini (konceptualne stopljenice) koje stoga nose novo značenje i stopljenice nastale na leksičkoj razini (engl. puns). Pri analizi stopljenica u obzir je uzet neverbalni, slikovni dio – fotomontaža uz koju su stopljenice objavljene jer utječe na značenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija