Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118244

Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice


Gudlin, Kristina
Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice, 2018., diplomski rad, diplomski, Kroatistika, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1118244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice
(The Application of the Theory of Conceptual Metaphor on Ilustrated Blends)

Autori
Gudlin, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Kroatistika, Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.09

Godina
2018

Stranica
57

Mentor
Jelaska, Zrinka

Ključne riječi
stopljenice, teorija konceptualne integracije, značenje, fotomontaža
(blends, meaning, photomontage, theory of conceptual integration)

Sažetak
Rad se bavi analizom stopljenica primjenom teorije konceptualne integracije. I stopljenice i teorija konceptualne integracije svojevrsne su novosti u lingivstici. Stapanje je rječogradni postupak koji je u posljednje vrijeme postao izrazito plodnim, a teorija konceptualne integracije, iako je s razvojem počela u 1990-im godinama, svoje korijene vuče desetak godina prije toga, od 1980. godine kada je, objavom već sada kultne knjige Metaphors We Live By, uspostavljena teorija konceptualne metafore. Iako je teorija konceptualne integracije relativno mlada, pokazalo se da ima određene prednosti u odnosu na teoriju konceptualne metafore – tumačenje jezičnih i nejezičnih ostvarenja, metaforičnih i nemetaforičnih izraza te konvencionalnih i inovativnih metafora, njezinim se dinamičnim pristupom utemeljenim na umnim prostorima podrobnije opisuju preslikavanja i stvaranje novoga značenja. U prvomu dijelu rada najprije se kratko predstavlja teorija konceptualne metafore, koja je, dijakronijski gledano, nastala u 1980-im godinama i svojim ustrojem, hipotezama, ali i slabim mjestima, postala temeljem i poticajem za stvaranjem nove, složenije i dinamičnije teorije konceptualne integracije u 1990-ima. Nakon opisa teorije konceptualne integracije prikazan je odnos dviju spomenutih teorija. U drugome dijelu rada analizirane su stopljenice podijeljene u dvije skupine – stopljenice nastale stapanjem na leksičkoj i konceptualnoj razini (konceptualne stopljenice) koje stoga nose novo značenje i stopljenice nastale na leksičkoj razini (engl. puns). Pri analizi stopljenica u obzir je uzet neverbalni, slikovni dio – fotomontaža uz koju su stopljenice objavljene jer utječe na značenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Jelaska (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gudlin, Kristina
Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice, 2018., diplomski rad, diplomski, Kroatistika, Filozofski fakultet, Zagreb
Gudlin, K. (2018) 'Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice', diplomski rad, diplomski, Kroatistika, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gudlin, Kristina}, year = {2018}, pages = {57}, keywords = {stopljenice, teorija konceptualne integracije, zna\v{c}enje, fotomonta\v{z}a}, title = {Primjena teorije konceptualne integracije na ilustrirane stopljenice}, keyword = {stopljenice, teorija konceptualne integracije, zna\v{c}enje, fotomonta\v{z}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gudlin, Kristina}, year = {2018}, pages = {57}, keywords = {blends, meaning, photomontage, theory of conceptual integration}, title = {The Application of the Theory of Conceptual Metaphor on Ilustrated Blends}, keyword = {blends, meaning, photomontage, theory of conceptual integration}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font