Pregled bibliografske jedinice broj: 1118225
Učinak edukativnog programa Oaza za djecu: Procjena efikasnosti školskog programa iz perspektive nastavnika i učenika
Učinak edukativnog programa Oaza za djecu: Procjena efikasnosti školskog programa iz perspektive nastavnika i učenika, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1118225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak edukativnog programa Oaza za djecu:
Procjena efikasnosti školskog programa iz perspektive nastavnika i učenika
(Effects of educational program „Oasis for children“: Estimation of school program efficiencyfrom teachers' and pupils' perpective)
Autori
Rahle, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.11
Godina
2020
Stranica
37
Mentor
Jelić, Margareta
Ključne riječi
školski vrt, fizičko zdravlje djece, ekologija, jezične vještine, timski rad
(school garden, children’s physical health, ecology, language skills, team work)
Sažetak
Program Oaza za djecu čini skup izvannastavnih aktivnosti koje se provode u školskim vrtovima, te je trenutačno uključeno 6 osnovnih škola u Zagrebu. Kroz program, djeca obrađuju i brinu za školski vrt, sudjeluju u različitim radionicama te surađuju s volonterima iz stranih zemalja. Međutim, program do sada nije sustavno evaluiran iz perspektive samih korisnika. Cilj ovog istraživanja je procijeniti učinak edukativnog programa Oaza za djecu iz perspektive nastavnika i učenika na percipirano fizičko zdravlje djece (u pogledu tjelesne aktivnosti i prehrambenih navika), na ekološku osviještenost, socijalne vještine vezane uz timski rad (suradnja učenika) te komunikacijske i jezične vještine. Provedbom online anketnog istraživanja prikupili smo podatke 66 učenika (od 3. do 8. razreda) i 7 nastavnika, koji idu u prilog pretpostavci o pozitivnom učinku programa na različite aspekte života učenika. Učenici se radi vrtlarenja više kreću, a dio učenika je naveo kako su poboljšali svoje prehrambene navike. Učenici koji su sudjelovali u projektu pokazuju ekološku osviještenost te brigu za okoliš kroz razdvajanje otpada. Kroz projekt učenici su izloženi timskom radu te pokazuju određeni stupanj suradnje i pomagačkog ponašanja. Komunikacija s volonterima iz stranih zemalja je prilika učenicima da upotrijebe, uvježbaju i bolje nauče engleski jezik, te je dio učenika iskazao kako se poboljšalo njihovo znanje stranog jezika. Dobiveni podaci daju dobre temelje za daljnja istraživanja i poticanje implementacije programa u škole koje nisu uključene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija