Pregled bibliografske jedinice broj: 1118202
Školovanje na daljinu tijekom pandemije koronavirusa i doživljaj roditeljstva majki osnovnoškolske djece
Školovanje na daljinu tijekom pandemije koronavirusa i doživljaj roditeljstva majki osnovnoškolske djece, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 1118202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školovanje na daljinu tijekom pandemije koronavirusa i doživljaj roditeljstva majki osnovnoškolske djece
(Online schooling during the coronavirus pandemic and self-perceived parenting in mothers of elementary school children)
Autori
Punjek, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
45
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
pandemija koronavirusa ; školovanje na daljinu ; samostalnost djece u školovanju ; roditeljska samoefiksnost ; roditeljski stres
(coronavirus pandemic ; online schooling ; children's independence in schooling ; parental self-efficacy ; parental stress)
Sažetak
Dana 16. ožujka 2020. godine u Republici Hrvatskoj započelo je školovanje na daljinu u svrhu sprječavanja širenja koronavirusa. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doživljaj roditeljstva majki djece osnovnoškolskog uzrasta tijekom školovanja na daljinu u pandemiji koronavirusa. U online istraživanju sudjelovalo je 265 majki koje imaju najmanje jedno dijete osnovnoškolskog uzrasta. Rezultati pokazuju da su radnim danom majke ulagale značajno više vremena nego vikendom u djetetovo školovanje na daljinu te da se za većinu majki količina uloženog vremena značajno povećala u odnosu na period prije pandemije koronavirusa. Većina majki izrazila je jednu ili više briga vezanih uz posljedice školovanja na daljinu na njihovo dijete, a najviše ih je zabrinjavala kvaliteta usvojenog znanja. Nadalje, ispostavilo se da majke djece koja su manje samostalna u obavljanju školskih obaveza provode više vremena uključene u školovanje svoje djece. Majke manje samostalne djece trpe više stresa zbog školovanja na daljinu njihove djece te izvještavaju o manje socijalne podrške. O većoj roditeljskoj samoefikasnosti izvještavaju majke čija su djeca samostalnija u školskim obavezama te majke koje doživljavaju manje stresa zbog školovanja na daljinu njihove djece. Ovo istraživanje naglasilo je važnost akademske samoefikasnosti i samostalnosti djece u školskim obavezama. Prema Bandurinoj teoriji modeliranja, nužno je ulagati u roditeljsku samoefikasnost kako bi roditelji mogli slična uvjerenja prenijeti svojoj djeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija