Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118199

Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja


Nestić, Jasmina
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja // 2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020.
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 177-178 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1118199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja
(Visual arts in high school education in Croatia from the mid-20th century until today in the context of the whole life education and learning)

Autori
Nestić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

ISBN
978-953-8115-80-6

Skup
2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
Likovna umjetnost ; nastavni programi ; reforme ; gimnazije ; srednje škole ; strukovne škole
(curricular reform ; curriculum ; gymnasium ; middle school education ; syllabus ; visual arts ; vocational schools)

Sažetak
Sredinom 20. stoljeća u hrvatskom srednjoškolskom obrazovnom sustavu odvijale su se velike promjene u pogledu nastavnih programa gimnazija, odnosno njihove strukture i sadržaja. Nastavni predmet koji je tada iznjedren kao jedan od predmeta unutar društvenoga područja povezivao je sadržaje iz političke i kulturne povijesti, likovne umjetnosti, glazbene umjetnosti i religije, a promjene koje su se zbile u desetljeću koje je slijedilo profilirale su nastavnu simbiozu glazbene i likovne umjetnost, sve do konačnoga osamostaljenja Likovne umjetnosti kao zasebnoga predmeta. Taj je predmet, unutar nove kurikularne reforme, danas temeljito reorganiziran i približen suvremenim obrazovnim načelima, pristupima i metodama. Šesto desetljeće 20. stoljeća vrijeme je oblikovanja i sustavno razrađenih nastavnih programa unutar bogate lepeze tadašnjih strukovnih škola u Hrvatskoj, u kojima su sadržaji iz likovne i glazbene umjetnosti bili isprepleteni, premda u manjem opsegu, unutar predmeta Književnost s osnovama jezične i estetske kulture, kao jednim od temeljnih predmeta društvenoga obrazovnog područja. U tom trenutku gotovo da nije postojao strukovni srednjoškolski program u koji kroz spomenuti predmet nisu bili uključeni i sadržaji iz likovne umjetnosti. Ovi su se programi do danas, dakako, u velikoj mjeri promijenili, a sadržaji iz umjetnosti nalaze se samo u programima pojedinih strukovnih škola. Cilj izlaganja je, kroz odabrane nastavne programe i razmatranje njihovih specifičnosti, naglasiti promjene koje su se kroz obrazovne reforme od sredine 20. stoljeća do danas dogodile u učenju likovne umjetnosti unutar hrvatskoga srednjoškolskog obrazovnog sustava, te istaknuti ulogu koju je umjetnost u takvim nastavnim strukturama imala u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-9364 - Umjetnost i država u Hrvatskoj od prosvjetiteljstva do danas (ASCEP) (Damjanović, Dragan, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Nestić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Nestić, Jasmina
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja // 2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020.
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 177-178 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Nestić, J. (2020) Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja. U: 2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020..
@article{article, author = {Nesti\'{c}, Jasmina}, year = {2020}, pages = {177-178}, keywords = {Likovna umjetnost, nastavni programi, reforme, gimnazije, srednje \v{s}kole, strukovne \v{s}kole}, isbn = {978-953-8115-80-6}, title = {Likovna umjetnost u srednjo\v{s}kolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stolje\'{c}a do danas u kontekstu cjelo\v{z}ivotnoga obrazovanja i u\v{c}enja}, keyword = {Likovna umjetnost, nastavni programi, reforme, gimnazije, srednje \v{s}kole, strukovne \v{s}kole}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nesti\'{c}, Jasmina}, year = {2020}, pages = {177-178}, keywords = {curricular reform, curriculum, gymnasium, middle school education, syllabus, visual arts, vocational schools}, isbn = {978-953-8115-80-6}, title = {Visual arts in high school education in Croatia from the mid-20th century until today in the context of the whole life education and learning}, keyword = {curricular reform, curriculum, gymnasium, middle school education, syllabus, visual arts, vocational schools}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font