Pregled bibliografske jedinice broj: 1118199
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja // 2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020.
Zagreb, Hrvatska, 2020. str. 177-178 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1118199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovanju
u
Hrvatskoj od sredine 20. stoljeća do danas u
kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja
(Visual arts in high school education in Croatia
from the mid-20th century until today in the
context of the whole life education and
learning)
Autori
Nestić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
ISBN
978-953-8115-80-6
Skup
2. međunarodna umjetničko znanstvena konferencija "Arts and Creativity in Education" 2020.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2020. - 19.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Likovna umjetnost ; nastavni programi ; reforme ; gimnazije ; srednje škole ; strukovne škole
(curricular reform ; curriculum ; gymnasium ; middle school education ; syllabus ; visual arts ; vocational schools)
Sažetak
Sredinom 20. stoljeća u hrvatskom srednjoškolskom obrazovnom sustavu odvijale su se velike promjene u pogledu nastavnih programa gimnazija, odnosno njihove strukture i sadržaja. Nastavni predmet koji je tada iznjedren kao jedan od predmeta unutar društvenoga područja povezivao je sadržaje iz političke i kulturne povijesti, likovne umjetnosti, glazbene umjetnosti i religije, a promjene koje su se zbile u desetljeću koje je slijedilo profilirale su nastavnu simbiozu glazbene i likovne umjetnost, sve do konačnoga osamostaljenja Likovne umjetnosti kao zasebnoga predmeta. Taj je predmet, unutar nove kurikularne reforme, danas temeljito reorganiziran i približen suvremenim obrazovnim načelima, pristupima i metodama. Šesto desetljeće 20. stoljeća vrijeme je oblikovanja i sustavno razrađenih nastavnih programa unutar bogate lepeze tadašnjih strukovnih škola u Hrvatskoj, u kojima su sadržaji iz likovne i glazbene umjetnosti bili isprepleteni, premda u manjem opsegu, unutar predmeta Književnost s osnovama jezične i estetske kulture, kao jednim od temeljnih predmeta društvenoga obrazovnog područja. U tom trenutku gotovo da nije postojao strukovni srednjoškolski program u koji kroz spomenuti predmet nisu bili uključeni i sadržaji iz likovne umjetnosti. Ovi su se programi do danas, dakako, u velikoj mjeri promijenili, a sadržaji iz umjetnosti nalaze se samo u programima pojedinih strukovnih škola. Cilj izlaganja je, kroz odabrane nastavne programe i razmatranje njihovih specifičnosti, naglasiti promjene koje su se kroz obrazovne reforme od sredine 20. stoljeća do danas dogodile u učenju likovne umjetnosti unutar hrvatskoga srednjoškolskog obrazovnog sustava, te istaknuti ulogu koju je umjetnost u takvim nastavnim strukturama imala u kontekstu cjeloživotnoga obrazovanja i učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-9364 - Umjetnost i država u Hrvatskoj od prosvjetiteljstva do danas (ASCEP) (Damjanović, Dragan, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Nestić
(autor)