Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118194

Spolne razlike u doprinosu obiteljskog čitalačkog okruženja motivaciji za čitanje u ranoj adolescenciji


Matuško, Maša
Spolne razlike u doprinosu obiteljskog čitalačkog okruženja motivaciji za čitanje u ranoj adolescenciji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 1118194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spolne razlike u doprinosu obiteljskog čitalačkog okruženja motivaciji za čitanje u ranoj adolescenciji
(Gender differences in the contribution of family reading environment to reading motivation in early adolescence)

Autori
Matuško, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
29.09

Godina
2020

Stranica
39

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
obiteljsko čitalačko okruženje ; intrinzična motivacija za čitanje ; ekstrinzična motivacija za čitanje ; spolne razlike
(family reading environment ; intrinsic reading motivation ; extrinsic reading motivation ; gender differences)

Sažetak
Motivacija za čitanje povezana je sa socijalnim, kognitivnim i akademskim ishodima, te je jedan od izvora spolnih razlika u čitalačkim vještinama. Cilj ovog rada bio je ispitati odnos obiteljskog čitalačkog okruženja s intrinzičnom i ekstrinzičnom motivacijom za čitanje te spolne razlike u tom odnosu u ranoj adolescenciji. Podaci su prikupljeni u sklopu istraživanja Ljetne psihologijske škole Filozofskog fakulteta u Zagrebu 2017. na prigodnom uzorku učenika od 4. do 7. razreda zagrebačkih škola (N = 811). Varijable obiteljskog čitalačkog okruženja (obrazovanje roditelja, stavovi roditelja prema čitanju, roditeljske čitalačke navike i broj knjiga u kućanstvu) objasnile su značajan udio varijance motivacije za čitanje, pri čemu su bolje objašnjavale varijancu intrinzične u odnosu na ekstrinzičnu motivaciju. Najbolji prediktor obje vrste motivacije bili su stavovi roditelja prema čitanju. Veći broj knjiga u kućanstvu bio je povezan s višom intrinzičnom i nižom ekstrinzičnom motivacijom. Intrinzičnu motivaciju predviđale su još i roditeljske navike čitanja. Obrazovanje roditelja nije predviđalo ni jednu vrstu motivacije za čitanje. Odnos ekstrinzične motivacije i obiteljskog čitalačkog okruženja nije ovisio o spolu, ali je spol moderirao odnos stavova roditelja prema čitanju i roditeljskih čitalačkih navika s intrinzičnom motivacijom, pri čemu je intrinzična motivacija dječaka bila snažnije povezana s obiteljskim čitalačkim okruženjem nego što je to bila intrinzična motivacija djevojčica. Nalazi ukazuju na važnost pozitivnog obiteljskog čitalačkog okruženja za motivaciju djece za čitanje, posebno dječaka, u razdoblju kada vršnjaci počinju imati sve veću ulogu u odabiru aktivnosti u slobodno vrijeme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matuško, Maša
Spolne razlike u doprinosu obiteljskog čitalačkog okruženja motivaciji za čitanje u ranoj adolescenciji, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
Matuško, M. (2020) 'Spolne razlike u doprinosu obiteljskog čitalačkog okruženja motivaciji za čitanje u ranoj adolescenciji', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matu\v{s}ko, Ma\v{s}a}, year = {2020}, pages = {39}, keywords = {obiteljsko \v{c}itala\v{c}ko okru\v{z}enje, intrinzi\v{c}na motivacija za \v{c}itanje, ekstrinzi\v{c}na motivacija za \v{c}itanje, spolne razlike}, title = {Spolne razlike u doprinosu obiteljskog \v{c}itala\v{c}kog okru\v{z}enja motivaciji za \v{c}itanje u ranoj adolescenciji}, keyword = {obiteljsko \v{c}itala\v{c}ko okru\v{z}enje, intrinzi\v{c}na motivacija za \v{c}itanje, ekstrinzi\v{c}na motivacija za \v{c}itanje, spolne razlike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matu\v{s}ko, Ma\v{s}a}, year = {2020}, pages = {39}, keywords = {family reading environment, intrinsic reading motivation, extrinsic reading motivation, gender differences}, title = {Gender differences in the contribution of family reading environment to reading motivation in early adolescence}, keyword = {family reading environment, intrinsic reading motivation, extrinsic reading motivation, gender differences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font