Pregled bibliografske jedinice broj: 1118186
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji, 2019., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 1118186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji
(Motivation for reading and reading habits of boys and girls in early adolescence)
Autori
Polak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
čitanje ; spolne razlike ; motivacija za čitanje ; navike čitanja
(reading ; gender differences ; motivation for reading ; reading habits)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između spola, motivacije za čitanje i navika čitanja djece u ranoj adolescenciji pri čemu je središnji interes bio usmjeren na pitanje može li se motivacijom za čitanje objasniti povezanost spola i navika čitanja. Ispitana je intrinzična i ekstrinzična motivacija za čitanje te navike čitanja tekstova u tradicionalnom i digitalnom obliku. Tradicionalni tekstovi uključivali su čitanje romana, poučnih knjiga, časopisa i školskih udžbenika, a digitalni čitanje titlova, tekstova na internetskim portalima, pretraživanje pojmova, čitanje poruka, tekstova na društvenim mrežama te čitanje uputa u online igricama. Podaci korišteni u istraživanju prikupljeni su u sklopu projekta Ljetne psihologijske škole Filozofskog fakulteta u Zagrebu održane 2017. godine. Učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda osnovne škole (N = 811, 51.4% djevojčica) ispunili su upitnike o motivima za čitanje i čestini čitanja pojedinih materijala tijekom proteklog tjedna. Čitanje tradicionalnih tekstova, ali ne i digitalnih, pokazalo se pozitivno povezano s intrinzičnom i ekstrinzičnom motivacijom za čitanje, pri čemu je povezanost s intrinzičnom motivacijom bila veća. Djevojčice su, u usporedbi s dječacima, imale višu intrinzičnu motivaciju za čitanje te su više čitale tradicionalne tekstove, a manje digitalne tekstove. Intrinzična motivacija za čitanje u potpunosti je objasnila izraženije navike čitanja tradicionalnih tekstova djevojčica. Ovi nalazi upućuju na važnost razvoja intrinzične motivacije za čitanje putem koje bi se mogle ojačati navike čitanja tradicionalnih tekstova, što je od posebne važnosti za dječake.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija