Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118186

Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji


Polak, Petra
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji, 2019., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 1118186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji
(Motivation for reading and reading habits of boys and girls in early adolescence)

Autori
Polak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
28.06

Godina
2019

Stranica
44

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
čitanje ; spolne razlike ; motivacija za čitanje ; navike čitanja
(reading ; gender differences ; motivation for reading ; reading habits)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između spola, motivacije za čitanje i navika čitanja djece u ranoj adolescenciji pri čemu je središnji interes bio usmjeren na pitanje može li se motivacijom za čitanje objasniti povezanost spola i navika čitanja. Ispitana je intrinzična i ekstrinzična motivacija za čitanje te navike čitanja tekstova u tradicionalnom i digitalnom obliku. Tradicionalni tekstovi uključivali su čitanje romana, poučnih knjiga, časopisa i školskih udžbenika, a digitalni čitanje titlova, tekstova na internetskim portalima, pretraživanje pojmova, čitanje poruka, tekstova na društvenim mrežama te čitanje uputa u online igricama. Podaci korišteni u istraživanju prikupljeni su u sklopu projekta Ljetne psihologijske škole Filozofskog fakulteta u Zagrebu održane 2017. godine. Učenici četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda osnovne škole (N = 811, 51.4% djevojčica) ispunili su upitnike o motivima za čitanje i čestini čitanja pojedinih materijala tijekom proteklog tjedna. Čitanje tradicionalnih tekstova, ali ne i digitalnih, pokazalo se pozitivno povezano s intrinzičnom i ekstrinzičnom motivacijom za čitanje, pri čemu je povezanost s intrinzičnom motivacijom bila veća. Djevojčice su, u usporedbi s dječacima, imale višu intrinzičnu motivaciju za čitanje te su više čitale tradicionalne tekstove, a manje digitalne tekstove. Intrinzična motivacija za čitanje u potpunosti je objasnila izraženije navike čitanja tradicionalnih tekstova djevojčica. Ovi nalazi upućuju na važnost razvoja intrinzične motivacije za čitanje putem koje bi se mogle ojačati navike čitanja tradicionalnih tekstova, što je od posebne važnosti za dječake.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Polak, Petra
Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji, 2019., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
Polak, P. (2019) 'Motivacija za čitanje i navike čitanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescenciji', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Polak, Petra}, year = {2019}, pages = {44}, keywords = {\v{c}itanje, spolne razlike, motivacija za \v{c}itanje, navike \v{c}itanja}, title = {Motivacija za \v{c}itanje i navike \v{c}itanja dje\v{c}aka i djevoj\v{c}ica u ranoj adolescenciji}, keyword = {\v{c}itanje, spolne razlike, motivacija za \v{c}itanje, navike \v{c}itanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Polak, Petra}, year = {2019}, pages = {44}, keywords = {reading, gender differences, motivation for reading, reading habits}, title = {Motivation for reading and reading habits of boys and girls in early adolescence}, keyword = {reading, gender differences, motivation for reading, reading habits}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font