Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1118167

Uloga motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju jezičnih sposobnosti


Juras, Luka
Uloga motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju jezičnih sposobnosti, 2018., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 1118167 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju jezičnih sposobnosti
(The role of reading motivation and reading habits in the prediction of language abilities)

Autori
Juras, Luka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
28.11

Godina
2018

Stranica
44

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
rječnik ; gramatika ; motivacija za čitanje ; navike čitanja ; spolne razlike
(vocabulary knowledge ; grammar knowledge ; reading motivation ; reading habits ; gender differences)

Sažetak
Čitanje je jedan od najvažnijih prediktora jezičnih sposobnosti. Cilj ovog rada bio je ispitati ulogu motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju bogatstva rječnika i gramatičkih znanja, kao i spolne razlike u tim prediktivnim modelima, u hrvatskom, jeziku plitke ortografije i složene gramatike. Istraživanje smo proveli na prigodnom uzorku učenika od 4. do 7. razreda zagrebačkih osnovnih škola. Prikupili smo samoprocjene intrinzične i ekstrinzične motivacije za čitanje i navika čitanja tekstova u tradicionalnom i digitalnom obliku te smo ispitali poznavanje značenja riječi i gramatike. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da viša intrinzična i niža ekstrinzična motivacija za čitanje te više vremena provedenog u čitanju tekstova u tradicionalnom obliku predviđaju uspjeh u testovima rječnika i gramatike. Navike čitanja tekstova u digitalnom obliku nisu imale statistički značajan doprinos u objašnjenju varijance jezičnih sposobnosti. Ekstrinzična motivacija za čitanje bila je statistički značajan moderator povezanosti tradicionalnih navika čitanja i uspjeha na testu poznavanja gramatike. Više vremena provedenog u čitanju tekstova u tradicionalnom obliku predviđalo je uspjeh na testu poznavanja gramatike samo za djecu koja su imala nisku ekstrinzičnu motivaciju za čitanje, ali ne i za onu s visokom ekstrinzičnom motivacijom za čitanje. Ovakav moderatorski efekt nije bio statistički značajan kad je kriterijska varijabla bila poznavanje značenja riječi. Prediktori jezičnih sposobnosti nisu se razlikovali za djevojčice i dječake, osim što je čitanje tekstova u tradicionalnom obliku bilo prediktivno za bogatstvo rječnika djevojčica, ali ne i dječaka. U radu su razmotrene praktične implikacije istraživanja za učinkovito poticanje razvoja jezičnih sposobnosti djece od strane nastavnika i roditelja te smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Juras, Luka
Uloga motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju jezičnih sposobnosti, 2018., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
Juras, L. (2018) 'Uloga motivacije za čitanje i navika čitanja u predviđanju jezičnih sposobnosti', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Juras, Luka}, year = {2018}, pages = {44}, keywords = {rje\v{c}nik, gramatika, motivacija za \v{c}itanje, navike \v{c}itanja, spolne razlike}, title = {Uloga motivacije za \v{c}itanje i navika \v{c}itanja u predvi\djanju jezi\v{c}nih sposobnosti}, keyword = {rje\v{c}nik, gramatika, motivacija za \v{c}itanje, navike \v{c}itanja, spolne razlike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Juras, Luka}, year = {2018}, pages = {44}, keywords = {vocabulary knowledge, grammar knowledge, reading motivation, reading habits, gender differences}, title = {The role of reading motivation and reading habits in the prediction of language abilities}, keyword = {vocabulary knowledge, grammar knowledge, reading motivation, reading habits, gender differences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font