Pregled bibliografske jedinice broj: 1118121
Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom
Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo biti – u potrazi za idealnim modelom // 10. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1118121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje glagolske prefiksacije kakvo bi trebalo
biti – u potrazi za idealnim modelom
(In search for an ideal model of teaching verbal
prefixation)
Autori
Udier, Sanda Lucija ; Matovac, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
10. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.07.2017. - 08.07.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glagolski prefiksi, prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik (HIJ), poučavanje HIJ-a
(verbal prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching)
Sažetak
Poučavanje glagolske prefiksacije zahtjevan je segment nastave hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ- a) budući da je glagolskih prefikasa puno te nije jednostavno sustavno rastumačiti njihova značenja i povezati ih sa značenjima prefigiranih glagola tako da se poučavanima pruži pregledan i logičan sustav. Postojeći opisi glagolske prefiksacije (npr. Raguž 1997, Babić 2002, Silić i Pranjković 2005, Barić i dr. 2005) pritom nisu od velike pomoći zbog toga što su općeniti, nesustavni i podrazumijevaju jezičnu kompetenciju svojstvenu izvornim govornicima. Dosad je provedeno nekoliko istraživanja poučavanja glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a (Matovac i Udier 2016 ; Udier, Mikelić Preradović i Boras 2017 ; Udier i Matovac 2017, Matovac i Udier 2018, Matovac i Udier u postupku objavljivanja), a na temelju rezultata tih istraživanja, kao i rezultata istraživanja koja se tek trebaju provesti, izvest će se zaključci o tome koji bi model poučavanja bio najučinkovitiji. No pri osmišljavanju toga modela svakako je potrebno uzeti u obzir i stavove lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a. Zbog toga je provedeno istraživanje čiji će se rezultati predstaviti u ovome članku. Istraživanju je bio cilj prikupiti mišljenja lektorâ o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi HIJ-a, a provedeno je kvantitativnom metodom pomoću upitnika koji je ispunilo 30 lektorâ HIJ-a zaposlenih u hrvatskim i inozemnim visokoškolskim ustanovama. Rezultati istraživanja ukazali su na nedostatke postojećih modela te nužnost osmišljavanje novih modela kojima bi se ti nedostatci prevladali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb