Pregled bibliografske jedinice broj: 1118108
Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019.
Analiza i evaluacija utjecaja medijskih aktivnosti političkih stranaka na web portalima s područja Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU parlament 2019. // Zbornik radova s Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija u području medija i komunikacije / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Ljerka ; Bagarić, Željka (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 87-102 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1118108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza i evaluacija utjecaja medijskih
aktivnosti
političkih stranaka na web portalima s
područja
Varaždinske županije za vrijeme izbora za EU
parlament 2019.
(Analysis and evaluation of the impact of
media activities of
political parties on web portals from the
area of Varaždin
Counry during the elections for the EU
Parliament in 2019)
Autori
Greguraš, Mladen ; Kurečić, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija u području medija i komunikacije
/ Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Ljerka ; Bagarić, Željka - Koprivnica : Sveučilište Sjever, 2020, 87-102
Skup
Međunarodna doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija u području medija i komunikacije
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.09.2019. - 28.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
izbori za Europski parlament 2019. godine ; izlaznost na izbore ; preferencijalno glasovanje ; kandidati ; internetski portali ; Varaždinska županija ; Googleov anketni upitnik
(European Parliament elections in 2019 ; turnout ; preferential voting ; candidates ; web pages ; Varaždin County ; Google survey questionnaire)
Sažetak
Cilj je ovoga rada kvalitativna (praćenje inovativnosti i kreativnosti medijskoga i političkog marketinga) i kvantitativna (analiza broja i vrste angažmana sadržaja na webu) analiza medijskih aktivnosti političkih stranaka na teritoriju Varaždinske županije za vrijeme predizborne kampanje za Europski parlament 2019. godine. Navedeni izbori u Republici Hrvatskoj održali su se 26. svibnja. Izbori, na kojima je cijela Hrvatska bila jedna izborna jedinica, donijeli su izuzetno velik broj izbornih lista (ukupno 33) i kandidata (33 x 12 = 396 kandidata), ali mogućnost odabira jednoga kandidata s liste zbog mogućnosti preferenciranja jednog kandidata, koji osvajanjem minimalno 10 posto preferencijalnih glasova cijele liste (slabo strukturirana lista) postaje izabranim neovisno o poziciji na listi. Ovakav broj lista doveo je do velikoga rasapa glasova, pri čemu je učinak D’Hondtove metode preračunavanja glasova u mandate također bio vrlo bitan, posebice s obzirom na veličinu izborne jedinice (12 mandata). Stoga je uz vrlo nisku očekivanu izlaznost na izbore (oko 30 posto birača) strankama i neovisnim listama bilo vrlo važno doprijeti do birača kako bi ih se motiviralo na izlazak na izbore jer je svaki glas vrijedio mnogo više nego primjerice na parlamentarnim izborima. Upravo je važnost predizborne kampanje i medijskoga predstavljanja bila izuzetno važna te ćemo ju stoga analizirati s informativno- komunikacijskog, marketinškog i politološkog aspekta. Prikupljanje, sistematizacija, analiza i evaluacija podataka ostvarena je pomoću Googleovog anketnog upitnika koji je bio usmjeren na pitanja o pristupačnosti informacija o izborima i kandidatima, na pitanja o kontinuitetu praćenja i u konačnici na to je li medijska aktivnost političkih stranaka utjecala na izlazak na biralište odnosno na stranačku preferenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Rad je produkt suradnje studijskog savjetnika i
doktorskog studenta.