Pregled bibliografske jedinice broj: 1117652
Model negativne medijske kampanje u devedesetima: Slučaj Mire Furlan
Model negativne medijske kampanje u devedesetima: Slučaj Mire Furlan // Historijski zbornik, 73 (2020), 2; 393-413 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1117652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model negativne medijske kampanje u devedesetima: Slučaj Mire Furlan
(Model of negative media campaign in the 1990s: The case of Mira Furlan)
Autori
Ožegović, Nina
Izvornik
Historijski zbornik (0351-2193) 73
(2020), 2;
393-413
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Medijske kampanje, govor mržnje, kršenje etičkih načela, stigmatiziranje
(Media campaigns, hate speech, violation ethical principles and norms, stigmatization)
Sažetak
U radu se istražuju negativne medijske kampanje u Hrvatskoj početkom devedesetih godina 20. stoljeća u kojima su tiskani mediji uslijed nesnalaženja u ratnim i poratnim okolnostima, te pod utjecajem vladajuće ideologije, stigmatizirali i progonili predstavnike kulturne i intelektualne zajednice Hrvatske. Također se istražuje u kojoj je mjeri u tim kampanjama korišten govor mržnje, ratnohuškačka retorika te modeli etiketiranja, stigmatiziranja i 'sotoniziranja' pojedinaca sa ciljem ideološkog, profesionalnog i moralnog diskreditiranja tih osoba u javnom životu. Rad se nadovezuje na rezultate istraživača, koji su propitivali govor mržnje i huškačku retoriku u hrvatskim medijima, a posebno istražuje negativnu medijsku kampanju protiv glumice Mire Furlan. Istraživanjem je utvrđeno da su tiskani mediji u izvještavanjima kršili etička i profesijska načela i norme, te takvim pristupom ugrozili ljudska i profesionalna prava, te demonizirali lik glumice u javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski