Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1117198

Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije


Ružić, Boris
Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije // Filozofska istraživanja, 40 (2020), 4; 729-743 doi:10.21464/fi40405 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1117198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije
(Capital and Capillary Image of Harun Farocki. Film Spectator between Production and Reception)

Autori
Ružić, Boris

Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 40 (2020), 4; 729-743

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Harun Farocki ; emancipacija ; gledatelj ; vizualna kultura ; kapitalna slika ; kapilarna slika
(Harun Farocki, emancipation, spectator, visual culture, capital image, capillary image)

Sažetak
Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejasna ili nedovršena slika može u epistemološkom smislu biti od vrijednosti gledatelju za političko djelovanje. Rad predlaže nazivlje kapitalna slika i kapilarna slika u svrhe ocrtavanja sličnosti i razlika među različitim oblicima proizvodnje slike. Istraživanje se zaključuje uvidom u emancipacijsku snagu filmske slike u trenucima kada se može vidjeti struktura proizvodnje same slike na ekranu. Objelodanjeni rad koji je sadržan u slici postaje rad gledatelja u demistifikaciji homogenosti njezinih značenjskih kodova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Boris Ružić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ružić, Boris
Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije // Filozofska istraživanja, 40 (2020), 4; 729-743 doi:10.21464/fi40405 (recenziran, članak, znanstveni)
Ružić, B. (2020) Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije. Filozofska istraživanja, 40 (4), 729-743 doi:10.21464/fi40405.
@article{article, author = {Ru\v{z}i\'{c}, Boris}, year = {2020}, pages = {729-743}, DOI = {10.21464/fi40405}, keywords = {Harun Farocki, emancipacija, gledatelj, vizualna kultura, kapitalna slika, kapilarna slika}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi40405}, volume = {40}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija. Filmski gledatelj izme\dju proizvodnje i recepcije}, keyword = {Harun Farocki, emancipacija, gledatelj, vizualna kultura, kapitalna slika, kapilarna slika} }
@article{article, author = {Ru\v{z}i\'{c}, Boris}, year = {2020}, pages = {729-743}, DOI = {10.21464/fi40405}, keywords = {Harun Farocki, emancipation, spectator, visual culture, capital image, capillary image}, journal = {Filozofska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.21464/fi40405}, volume = {40}, number = {4}, issn = {0351-4706}, title = {Capital and Capillary Image of Harun Farocki. Film Spectator between Production and Reception}, keyword = {Harun Farocki, emancipation, spectator, visual culture, capital image, capillary image} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font