Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1117166

Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija


Jelić, Andrea-Beata; Blažević, Ana Gabrijela
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija // Knjižica sažetaka Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 76-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1117166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija
(Foreign Language Teacher Competence from the Perspective of Neophilology Students)

Autori
Jelić, Andrea-Beata ; Blažević, Ana Gabrijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjižica sažetaka Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / - , 2019, 76-76

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inicijalno obrazovanje nastavnika ; kompetencije nastavnika stranih jezika ; kompetencijski pristup ; kurikul ; stavovi studenata
(competence-based approach ; curriculum ; foreign language teacher competence initial teacher education ; student attitudes)

Sažetak
Suvremeni pristup nastavi i poučavanju općenito, pa tako i nastavi stranih jezika, temelji se na ishodima učenja, što nužno postavlja pred nastavnike nove zahtjeve, mijenja njihovu ulogu u nastavnom procesu i traži od njih širok raspon znanja i vještina. Već se u fazi inicijalnog obrazovanja nastavnika preporuča da im se u okviru studijskog programa osigura dubinsko znanje i razumijevanje pojedinih predmetnih sadržaja, omogući primjerena kombinacija teorijskih spoznaja i praktičnoga pedagoškog iskustva, pobudi istraživački i refleksivni duh te da ih se potakne na samostalnu analizu obrazovnog konteksta radi prilagođavanja potrebama učenika (Kelly i sur., 2004 ; ETUCE, 2008 ; Vizek Vidović i Domović, 2013). Recentna promišljanja o ovoj temi uglavnom spominju tzv. kompetencijski pristup obrazovanju (Vizek Vidović, 2009), a u tom se smislu u području nastave stranih jezika obično govori o generičkim kompetencijama i područno- specifičnim kompetencijama (Borg, 2006). Proveden je i određen broj istraživanja o stavovima i percepciji nastavnika u različitim fazama karijere o navedenoj problematici (Mihaljević Djigunović, 2008 ; Mihaljević Djigunović i Mardešić, 2009 ; Kömür, 2010 ; Choi, 2012 ; Cindrić, Andraka i Bilić-Štefan, 2014). Cilj je ovoga istraživanja promotriti kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija, odnosno ispitati njihove stavove o pojedinim sastavnicama nastavničke kompetencije u području stranih jezika, prikupiti podatke o tome u kojoj mjeri smatraju da im inicijalno obrazovanje omogućuje stjecanje pojedinih sastavnica navedene kompetencije te utvrditi njihovu percepciju ostalih čimbenika koji mogu utjecati na razvoj nastavničke kompetencije (primjerice vlastito prethodno iskustvo učenja stranog jezika i razina jezične kompetencije). Istraživanje obuhvaća studente diplomskog studija nastavničkih usmjerenja na više neofiloloških studija na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (N = 80). Kvantitativni podatci prikupljeni su upitnikom koji sadrži niz zatvorenih i otvorenih pitanja, temelji se na poznatim referentnim i kompetencijskim okvirima za strane jezike (Kelly i sur., 2004 ; EPOSTL, 2007 ; CCP-Instituto Cervantes, 2012) i obuhvaća više kompetencijskih područja. Kvalitativni podatci prikupljeni su polustrukturiranim grupnim intervjuom na poduzorku ispitanika (N = 10). Dobiveni podatci mogu poslužiti kao podloga za promišljanje o primjerenosti sadržaja ponuđenih u okviru inicijalnog obrazovanja nastavnika stranih jezika, kao i za unaprjeđenje nastave na diplomskoj sveučilišnoj

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jelić, Andrea-Beata; Blažević, Ana Gabrijela
Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija // Knjižica sažetaka Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 76-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Jelić, A. & Blažević, A. (2019) Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofiloloških studija. U: Knjižica sažetaka Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO.
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Bla\v{z}evi\'{c}, Ana Gabrijela}, year = {2019}, pages = {76-76}, keywords = {inicijalno obrazovanje nastavnika, kompetencije nastavnika stranih jezika, kompetencijski pristup, kurikul, stavovi studenata}, title = {Kompetencije nastavnika stranih jezika iz perspektive studenata neofilolo\v{s}kih studija}, keyword = {inicijalno obrazovanje nastavnika, kompetencije nastavnika stranih jezika, kompetencijski pristup, kurikul, stavovi studenata}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Andrea-Beata and Bla\v{z}evi\'{c}, Ana Gabrijela}, year = {2019}, pages = {76-76}, keywords = {competence-based approach, curriculum, foreign language teacher competence initial teacher education, student attitudes}, title = {Foreign Language Teacher Competence from the Perspective of Neophilology Students}, keyword = {competence-based approach, curriculum, foreign language teacher competence initial teacher education, student attitudes}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font