Pregled bibliografske jedinice broj: 1116863
Privrženost školi i roditeljsko podržavanje autonomije u predviđanju zadovoljstva životom srednjoškolaca
Privrženost školi i roditeljsko podržavanje autonomije u predviđanju zadovoljstva životom srednjoškolaca, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1116863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Privrženost školi i roditeljsko podržavanje
autonomije u predviđanju zadovoljstva životom
srednjoškolaca
(School attachment and parental autonomy support
in prediction of high school students’ life
satisfaction)
Autori
Salihagić, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
36
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
privrženost školi, uključenost u nastavu i učenje, zadovoljstvo životom, roditeljska podrška autonomiji, spol, razred, vrsta škole
(school attachment, class involvement, life satisfaction, parental autonomy support, gender differences, age, type of school)
Sažetak
Istraživanje polazi od shvaćanja da je koncept vezanosti za školu snažan zaštitni čimbenik mentalnog i fizičkog zdravlja adolescenata, te nastoji pobliže objasniti povezanost varijabli iz te domene s pokazateljem prilagodbe – zadovoljstvom životom. Ispitane su razlike u privrženosti s obzirom na demografske varijable spola, razreda i vrste škole, te u kojoj mjeri spomenute demografske varijable uz majčinu i očevu podršku autonomiji te uključenost u nastavu i učenje predviđaju privrženost školi. Provjereno je razlikuju li se učenici u zadovoljstvu životom s obzirom na demografske varijable spola, razreda i vrste škole. Naposljetku, ispitano je koliko sve gore spomenute varijable predviđaju zadovoljstvo životom 1559 učenika srednjih škola u Istarskoj županiji. Podaci su prikupljeni primjenom upitnika “Kako si?“ (P. Bezinović). Rezultati upućuju da su učenici prvih i četvrtih razreda privrženiji školi od onih u drugom i trećem razredu. Spolne su razlike prisutne u četverogodišnjim strukovnim školama, gdje su djevojke privrženije. I djevojke i mladići iz trogodišnjih strukovnih škola manje su privrženi od ostalih. Rezultati pokazuju da su dob, majčina podrška autonomiji i uključenost u nastavu i učenje prediktori privrženosti školi, uz sugeriranje potpune medijacije uključenosti u odnosu očeve autonomije i privrženosti. Zaključno, majčina i očeva podrška autonomiji i privrženost školi podjednako su važni prediktori zadovoljstva životom srednjoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija