Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1116833

Afektivnost u nastavi stranog jezika


Dobrić, Arnalda; Banković-Mandić, Ivančica
Afektivnost u nastavi stranog jezika // nije objavljen
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1116833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Afektivnost u nastavi stranog jezika
(Emotions in foreign language teaching)

Autori
Dobrić, Arnalda ; Banković-Mandić, Ivančica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo

Izvornik
Nije objavljen / - , 2019

Skup
SiH

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.07.2019. - 13.07.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
strani jezici, verbotonalna metoda, afektivnost
(foreign languages, verbotonal method, emotions)

Sažetak
Prirodan put učenja i usvajanja jezika (i materinskog i stranog) jest onaj koji ide od neverbalnog k verbalnom, od emotivnog k racionalnom. Osnovni je pokretač razvoja govora, memorije i mišljenja pokret. Prema teoriji informacije u dobroj je komunikaciji potreban omjer poznatog od 60% naspram informativnog od 40%. Zato je i poželjno da se u nastavi koriste kanali kao što su vid, sluh, okus, opip, miris i pokret kao nositelji poznatih iskustava. Upravo su to i načela verbotonalne metode autora Petra Guberine koja se danas posebno razvija na sveučilištima u Francuskoj i frankofonim zemljama. U suvremenoj nastavi stranih jezika u Hrvatskoj nije značajnije prisutna. Afektivnost kao jedna od temeljnih značajki VTM-a uvelike utječe na usvajanje vokabulara jer umjesto uvođenja opsežnog vokabulara u svakoj jedinici, bogaćenje izričaja postiže se različitim intonativnim obrascima temeljenim na različitim emocijama i situacijama. Ritam i intonacija govora na stranom jeziku uvježbavaju se u okviru ritmičkih struktura (pjesmica, pjesama, brojalica) čime se s jedne strane ističe važnost emocija u izričaju a s druge strane još jednom naglašava slušanje kao temelj usvajanja govora. U radu će glavne značajke ove metode biti oprimjerene materijalima iz udžbenika te će se ukratko predstaviti neke druge, danas mnogo popularnije metode koje u osnovi imaju vrlo slične pristupe kao i verbotonalna metoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Dobrić, Arnalda; Banković-Mandić, Ivančica
Afektivnost u nastavi stranog jezika // nije objavljen
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
Dobrić, A. & Banković-Mandić, I. (2019) Afektivnost u nastavi stranog jezika. U: nije objavljen.
@article{article, author = {Dobri\'{c}, Arnalda and Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica}, year = {2019}, keywords = {strani jezici, verbotonalna metoda, afektivnost}, title = {Afektivnost u nastavi stranog jezika}, keyword = {strani jezici, verbotonalna metoda, afektivnost}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dobri\'{c}, Arnalda and Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica}, year = {2019}, keywords = {foreign languages, verbotonal method, emotions}, title = {Emotions in foreign language teaching}, keyword = {foreign languages, verbotonal method, emotions}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font