Pregled bibliografske jedinice broj: 1116741
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija // Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih, 12 (2021), 265-274 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1116741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran
kroz teoriju višestrukih inteligencija
(Intrapersonal development of children and youth
observed through the theory of multiple
intelligences)
Autori
Kiss, Irena ; Vučinić, Helena
Izvornik
Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (1986-9886) 12
(2021);
265-274
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, djeca i mladi, generalna i specifična inteligencija, profesionalna orijentacija, višestruke inteligencije, zapošljivost
(children and youth, lifelong learning, general and specific intelligence, multiple intelligences, professional orientation, employability)
Sažetak
Gardnerova teorija višestrukih inteligencija temelji se na tezi da svaka osoba posjeduje karakterističnu kombinaciju osnovnih vrsta sposobnosti, koje je potrebno prepoznati i kontinuirano oplemenjivati. Poticanjem ranog razvoja područja za koja su talentirani, djeci i mladima otvara se prostor za razmišljanje o izborima poziva u kojima će biti uspješni i zadovoljni. Svaka osoba je inteligentna na svoj način i posjeduje jedinstvenu kombinaciju generalne „g“ i specifične „s“ komponente, što je moguće osvijestiti kroz cjeloživotno obrazovanje i rad na sebi. Pri tome je razvoj intrapersonalne, odnosno osobne inteligencije preduvjet za razvoj svijesti o ostalim dominantnim predispozicijama, bilo da se radi o jezičnoj, logičko - matematičkoj, prirodnoj, tjelesno - kinestetičkoj, glazbenoj, prostornoj ili vizualnoj, interpersonalnoj odnosno društvenoj komponenti. Anketno istraživanje provedeno među učenicima srednjih škola u Puli pokazalo je nedovoljnu zastupljenost programa profesionalne orijentacije usmjerenih njihovim težnjama i sposobnostima, što je rezultiralo izborom zanimanja s kojim nisu potpuno zadovoljni. Uporaba alata za prepoznavanje i poticanje sposobnosti predloženih u ovom radu, djeci i mladima, ali i svakoj odrasloj osobi, može koristiti za unapređenje vlastitih sposobnosti i zapošljivosti, ali i pronalaženje kreativnog dijela sebe koji je možda još uvijek skriven.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)