Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1116741

Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija


Kiss, Irena; Vučinić, Helena
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija // Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih, 12 (2021), 265-274 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1116741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija
(Intrapersonal development of children and youth observed through the theory of multiple intelligences)

Autori
Kiss, Irena ; Vučinić, Helena

Izvornik
Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih (1986-9886) 12 (2021); 265-274

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, djeca i mladi, generalna i specifična inteligencija, profesionalna orijentacija, višestruke inteligencije, zapošljivost
(children and youth, lifelong learning, general and specific intelligence, multiple intelligences, professional orientation, employability)

Sažetak
Gardnerova teorija višestrukih inteligencija temelji se na tezi da svaka osoba posjeduje karakterističnu kombinaciju osnovnih vrsta sposobnosti, koje je potrebno prepoznati i kontinuirano oplemenjivati. Poticanjem ranog razvoja područja za koja su talentirani, djeci i mladima otvara se prostor za razmišljanje o izborima poziva u kojima će biti uspješni i zadovoljni. Svaka osoba je inteligentna na svoj način i posjeduje jedinstvenu kombinaciju generalne „g“ i specifične „s“ komponente, što je moguće osvijestiti kroz cjeloživotno obrazovanje i rad na sebi. Pri tome je razvoj intrapersonalne, odnosno osobne inteligencije preduvjet za razvoj svijesti o ostalim dominantnim predispozicijama, bilo da se radi o jezičnoj, logičko - matematičkoj, prirodnoj, tjelesno - kinestetičkoj, glazbenoj, prostornoj ili vizualnoj, interpersonalnoj odnosno društvenoj komponenti. Anketno istraživanje provedeno među učenicima srednjih škola u Puli pokazalo je nedovoljnu zastupljenost programa profesionalne orijentacije usmjerenih njihovim težnjama i sposobnostima, što je rezultiralo izborom zanimanja s kojim nisu potpuno zadovoljni. Uporaba alata za prepoznavanje i poticanje sposobnosti predloženih u ovom radu, djeci i mladima, ali i svakoj odrasloj osobi, može koristiti za unapređenje vlastitih sposobnosti i zapošljivosti, ali i pronalaženje kreativnog dijela sebe koji je možda još uvijek skriven.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Irena Kiss (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kiss, Irena; Vučinić, Helena
Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija // Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih, 12 (2021), 265-274 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Kiss, I. & Vučinić, H. (2021) Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju višestrukih inteligencija. Tematski zbornik XII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije Unapređenje kvalitete života djece i mladih, 12, 265-274.
@article{article, author = {Kiss, Irena and Vu\v{c}ini\'{c}, Helena}, year = {2021}, pages = {265-274}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, djeca i mladi, generalna i specifi\v{c}na inteligencija, profesionalna orijentacija, vi\v{s}estruke inteligencije, zapo\v{s}ljivost}, journal = {Tematski zbornik XII. me\djunarodne znanstveno- stru\v{c}ne konferencije Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih}, volume = {12}, issn = {1986-9886}, title = {Intrapersonalni razvoj djece i mladih promatran kroz teoriju vi\v{s}estrukih inteligencija}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, djeca i mladi, generalna i specifi\v{c}na inteligencija, profesionalna orijentacija, vi\v{s}estruke inteligencije, zapo\v{s}ljivost} }
@article{article, author = {Kiss, Irena and Vu\v{c}ini\'{c}, Helena}, year = {2021}, pages = {265-274}, keywords = {children and youth, lifelong learning, general and specific intelligence, multiple intelligences, professional orientation, employability}, journal = {Tematski zbornik XII. me\djunarodne znanstveno- stru\v{c}ne konferencije Unapre\djenje kvalitete \v{z}ivota djece i mladih}, volume = {12}, issn = {1986-9886}, title = {Intrapersonal development of children and youth observed through the theory of multiple intelligences}, keyword = {children and youth, lifelong learning, general and specific intelligence, multiple intelligences, professional orientation, employability} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font