Pregled bibliografske jedinice broj: 1116597
Edukativna muzejska akcija - obilježja i mogućnosti razvoja
Edukativna muzejska akcija - obilježja i mogućnosti razvoja // Etnološka istraživanja, 25 (2020), 49-65 doi:10.32458/ei.25.4 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1116597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukativna muzejska akcija - obilježja i mogućnosti
razvoja
(Educational museum action - characteristics and
possibilities of development)
Autori
Laszlo Klemar, Kosjenka ; Miklošević, Željka
Izvornik
Etnološka istraživanja (0351-4323) 25
(2020);
49-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
edukativne muzejske akcije, muzejska pedagogija, Hrvatska
(educational museum action, museum education, Croatia)
Sažetak
Obilježavajući Međunarodni dan muzeja, hrvatski muzeji provode Edukativnu muzejsku akciju (EMA) provođenjem edukacijskih aktivnosti – najčešće radionica, vodstava i edukativnih izložbi – na specifičnu temu koju zadaje muzej-voditelj. Etnografski muzeji u Hrvatskoj su u akciji sudjelovali od samih početaka, a Etnografski muzej u Zagrebu bio je i voditelj edukativne muzejske akcije 2000. i 2010. godine. U članku je predstavljeno istraživanje o obilježjima EMA-e kao edukativne muzejske akcije koje je bilo provedeno analizom tiskanih knjižica kao programskih publikacija Akcije te odgovora muzejskih stručnjaka koji su sudjelovali u organizaciji i provođenju Akcije dobivenih anketom. Istraživanjem se pokazuje nesklad između naziva i obilježja ove organizirane aktivnosti na temelju čega se propituje stanje i potencijali razvoja Akcije, ali i muzejske edukativne djelatnosti. Kustosi etnografskih zbirki i muzejski pedagozi u hrvatskim etnografskim muzejima koji su sudjelovali u istraživanju doprinijeli su određivanju problematike vezane za muzejske edukativne programe kao i određivanju njezinih razvojnih potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti