Pregled bibliografske jedinice broj: 1116586
Uloga ciljnih orijentacija, pristupa učenju i namjerne vježbe u šahovskom postignuću
Uloga ciljnih orijentacija, pristupa učenju i namjerne vježbe u šahovskom postignuću, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1116586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ciljnih orijentacija, pristupa učenju i
namjerne vježbe u šahovskom postignuću
(The role of achievement goals, approaches to
learning, and deliberate practice in chess
achievement)
Autori
Šlabek, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2018
Stranica
33
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
ciljne orijentacije, ciljevi postignuća, namjerna vježba, pristupi učenju, šahovsko postignuće
(achievement goals, goal orientations, deliberate practice, approaches to learning, chess achievement)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati međuodnose različitih ciljnih orijentacija, pristupa učenju, namjerne vježbe šaha i različitih mjera šahovskog postignuća te mogu li pristupi učenju i namjerna vježba šaha pomoći u objašnjavanju povezanosti između ciljnih orijentacija i šahovskog postignuća. Istraživanje je provedeno na šahistima starijima od 14 godina koji se aktivno natječu na nacionalnoj razini i imaju hrvatski šahovski nacionalni rejting (N=135). Primijenjeni su Upitnik ciljeva postignuća (Achievement Goal Questionnaire – AGQ, Elliot i McGregor, 2001) i Upitnik pristupa učenju (Revised Approaches to Studying inventory – RASI ; Entwistle, McCune i Tait, 2003), oba prilagođena za područje šaha. Prikupljene su i objektivne mjere šahovskog postignuća (trenutačni nacionalni rejting, najviši postignuti međunarodni rejting, promjena međunarodnog rejtinga u zadnjih 12 mjeseci) i namjerne vježbe šaha (broj međunarodnih partija u zadnjih 12 mjeseci). Dobiveni rezultati pokazuju da ciljne orijentacije imaju važnu ulogu u razumijevanju odabira pojedinih pristupa učenju šaha i angažmana u namjernoj vježbi. Također, ciljne orijentacije bile su značajni prediktori mjera najviše razine šahovske vještine i promjene razine šahovske vještine u godinu dana, ali ne i trenutačne razine šahovske vještine. Uz kontrolu individualno-demografskih varijabli, ciljne orijentacije i dalje su objašnjavale promjenu razine šahovske vještine u godinu dana. Uz to, pokazalo se da odabir različitih pristupa učenju šaha ne pomaže u objašnjavanju šahovskog postignuća. Za razliku od toga, angažman u namjernoj vježbi pokazao se korisnim za objašnjavanje šahovskog postignuća. U budućim istraživanjima preporuča se detaljnije istražiti prirodu uloge namjerne vježbe u odnosu između ciljnih orijentacija i šahovskog postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija