Pregled bibliografske jedinice broj: 1116535
Jezična obilježja reklama u hrvatskome internetskome prostoru
Jezična obilježja reklama u hrvatskome internetskome prostoru // Romanoslavica (Bucureşti), LII (2016), 2; 259-273 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1116535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezična obilježja reklama u hrvatskome
internetskome prostoru
(Linguistic features of advertisemetns in the
Croatian Interent space)
Autori
Čilaš Mikulić, Marica
Izvornik
Romanoslavica (Bucureşti) (0557-272X) LII
(2016), 2;
259-273
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
internetsko reklamiranje, multimedijalni diskurs, hrvatski jezik
(Internet advertising, multimedial discourse, Croatian language)
Sažetak
Reklamiranje proizvoda i usluga u posljednjih stotinjak godina uzrokovalo je postupno stvaranje specifičnoga reklamnoga diskursa, čija su obilježja, među ostalima, direktivnost, superlativnost, leksičko i sintaktičko ponavljanje, figurativnost, intertekstualnost itd. Reklamni diskurs pokazuje određene razlike ovisno o tome je li riječ o tiskanim reklamama (u novinama, na plakatima, teletekstu) ili govornima (na radiju). Televizijske reklame kombiniraju mogućnosti koje nude vizualni i govorni mediji pa tu najviše dolazi do izražaja multimedijalnost. 90-ih godina 20. stoljeća pojavljuju se internetske reklame. Na internetskim stranicama hrvatskoga govornoga područja tada nije bilo mnogo reklama, a one koje su bile stvarane su prema engleskim obrascima (Halonja – Kovačević 1999). U radu će se analizirati jezična (stilska, semantička, leksička i sintaktička) obilježja reklama koje se pojavljuju na internetu na hrvatskome jeziku u 2015. godini te će se usporediti s obilježjima reklamnoga diskursa u ostalim medijima, poznatima iz literature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija