Pregled bibliografske jedinice broj: 1116477
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1116477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvor i struktura motivacije za poučavanje engleskoga kao stranoga jezika
(Ources and structure of motivation for teaching EFL)
Autori
Šarac Lekić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.10
Godina
2019
Stranica
131
Mentor
Kamenov, Željka
Ključne riječi
glotodidaktika ; teorija motivacije ; motivacija nastavnika engleskog jezika ; viđenje učeničke motivacije i demotivacije ; mješovita metoda ; suvremena nastava ; poučavanje engleskog kao stranog jezika
(glotodidactics ; theories of motivation ; English language teacher motivation ; perception of students' motivation and demotivation : mixed methods ; modern teaching ; teaching EFL)
Sažetak
U ovom radu istraživali smo relativno neistraženo područje motivacije nastavnika engleskoga kao stranoga jezika. Dörnyei (2001.) naglašava kako je stupanj nastavnikovog entuzijazma i predanosti jedan od najvažnijih čimbenika koji utječu na učenikovu motivaciju za učenje. Mali se broj studija bavi čimbenicima koji motiviraju i demotiviraju nastavnika engleskog jezika (Addison, 2004 ; Gheralis-Roussos, 2003., Mifsud, 2011.). Cilj ovog istraživanja bio je istražiti čimbenike koji motiviraju i demotiviraju hrvatske nastavnike engleskoga kao stranoga jezika te steći uvid u strukturu nastavnikove motivacije i njegovo viđenje učeničke motivacije. Također smo pokušali utvrditi postoji li povezanost između nastavnikove motivacije i nastavnikova viđenja učeničke motivacije. Pokušali smo doznati postoji li povezanost između nastavnikove motivacije i individualnih nastavnikovih obilježja, zadovoljstva poslom i školskih čimbenika. Služili smo se mješovitim, kvantitativnim i kvalitativnim pristupom istraživanju motivacije. Kao instrumente koristili smo upitnike konstruirane za potrebe ovog istraživanja, kojima smo ispitali nastavničku motivaciju i njegovo viđenje učeničke motivacije. Glavnom istraživanju prethodilo je predistraživanje kojim smo provjerili metrijske karakteristike upitnika te osigurali pouzdanost i valjanost prikupljenih podataka. Rezultati kvantitativnog dijela istraživanja potvrđuju nalaze Dinhama i Scott (1998., 2000.) te pokazuju da strukturu motivacije nastavnika engleskoga jezika čine intrinzična motivacija, ekstrinzična motivacija i školski čimbenici te da su nastavnici intrinzično motivirani i motivirani školski čimbenicima, ali ekstrinzično demotivirani. Rezultati nisu ukazali na značajnu povezanost motivacije i ispitanih individualnih nastavnikovih obilježja kao ni na utjecaj čimbenika vremena na razinu motivacije nastavnika. Također, rezultati pokazuju kako nastavnici u cjelini vide svoje učenike motiviranima. Kvalitativnim dijelom istraživanja, koristeći se polustrukturiranim intervjuima, potvrdili smo spoznaje dobivene kvantitativnim dijelom i detaljnije upoznali čimbenike koji utječu na motivaciju nastavnika engleskog jezika. Općenito se pokazalo da su ispitane nastavnice pretežno intrinzično motivirane za posao koji rade, da im školski čimbenici mogu u tome pomagati ili odmagati ovisno o opremljenosti i ozračju u ustanovi, dok ih ekstrinzični čimbenici (materijalni i statusni) prije svega demotiviraju. Dobiveni rezultati dovode u pitanje prijašnje jednodimenzionalno gledanje na motivaciju nastavnika samo preko intrinzične i ekstrinzične motivacije kao jedinih motivatora i demotivatora te pozivaju na uključivanje drugih čimbenika (poput školskih čimbenika i čimbenika vremena) u definiciju ovog konstrukta. Za krajnju potvrdu ili pobijanje predloženog modela motivacije nastavnika stranog jezika nužna su buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija