Pregled bibliografske jedinice broj: 1116473
Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji i sklonost diskriminaciji homoseksualnih osoba
Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji i sklonost diskriminaciji homoseksualnih osoba // Kriminologija & socijalna integracija, 28 (2020), 2; 198-235 doi:10.31299/ksi.28.2.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1116473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj
orijentaciji i sklonost diskriminaciji
homoseksualnih osoba
(High school students’ knowledge about homosexual orientation and tendency to
discriminate against homosexual persons)
Autori
Huić, Aleksandra ; Matković, Hana Greta
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1848-7963) 28
(2020), 2;
198-235
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
homoseksualna orijentacija ; znanje o homoseksualnoj orijentaciji ; sklonost diskriminaciji ; obrazovne odrednice
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos među znanjem srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji, percepciji zastupljenosti te teme u školi i sklonosti diskriminaciji homoseksualnih osoba. Dodatno nas je zanimalo hoće li postojeće znanje i stupanj sklonosti diskriminaciji igrati ulogu u tome koliko su učenici otvoreni pročitati dodatni edukacijski materijal o homoseksualnosti. Ispitivanje je provedeno online na uzorku od 312 srednjoškolaca. Koristili smo se Skalom znanja o homoseksualnoj orijentaciji i Skalom sklonosti diskriminaciji homoseksualnih osoba, te je s nekoliko pitanja ispitana percepcija zastupljenosti te teme u školi. Na kraju ispitivanja učenici su mogli odabrati žele li pročitati dodatni edukacijski materijal o tome. Pokazalo se da je znanje srednjoškolaca o homoseksualnoj orijentaciji nisko, te da su u vlastito znanje ili prilično nesigurni ili su, pak, presigurni u krive odgovore. Također, učenici izjavljuju da u sklopu obveznoga obrazovnog sustava nemaju često priliku čuti informacije o homoseksualnoj orijentaciji. Nije dobivena značajna povezanost između percepcije veće izloženosti temi i njihova znanja, međutim, učenici koji pohađaju etiku, imaju bolje znanje od učenika koji pohađaju vjeronauk. Povezanost između sklonosti diskriminaciji i njihova znanja pokazala se značajnom, odnosno manje su skloni diskriminirati oni srednjoškolci koji imaju bolje znanje o homoseksualnoj orijentaciji. Učenici s boljim znanjem i koji su manje skloni diskriminirati češće su odabirali pročitati dodatni edukacijski materijal o temi. Takvi rezultati mogli bi nas usmjeriti prema tome što nedostaje obrazovnom sustavu u Hrvatskoj, na koji način možemo povećati znanje o homoseksualnoj orijentaciji te smanjiti sklonost diskriminaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
U istom broju časopisa objavljena i engleska
verzija rada.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline