Pregled bibliografske jedinice broj: 1116402
Stavovi prema statistici, statističko rezoniranje i njihov međuodnos
Stavovi prema statistici, statističko rezoniranje i njihov međuodnos, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1116402 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema statistici, statističko rezoniranje
i njihov međuodnos
(Attitudes toward statistics, statistical reasoning
and their relationship)
Autori
Gorski, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
2017
Stranica
29
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
statistika, statističko rezoniranje, stavovi prema statistici
(statistics, statistical reasoning, attitudes toward statistics)
Sažetak
Obrada brojčanih podataka s ciljem jasnijeg prikazivanja istih naziva se statistika (Petz, 2007). Znanje statistike omogućuje donošenje boljih odluka zbog čega se ono sve više traži u praksi i znanosti. Zbog toga se nastava statistike sve više proučava te je razvijen model stavova prema statistici (SATS-M ; Ramirez, Schau i Emmioglu, 2012). Cilj ovog istraživanja, postavljen u skladu s tim modelom, bio je ispitati kakve stavove prema statistici imaju studentice i studenti različitih studijskih smjerova te kakva je povezanost tih stavova, spola i prijašnjih iskustava u sličnim područjima sa statističkom pismenosti, rezoniranjem i razmišljanjem kao i s bihevioralnim namjerama za buduće bavljenje statistikom. Istraživanje je provedeno na studentima prve godine psihologije, geografije i sociologije Sveučilišta u Zagrebu (N=144). Iako studenti smatraju da je statistika teška, u prosjeku su dobiveni pozitivni stavovi prema statistici. Hipoteze su djelomično potvrđene, a pokazano je kako se studenti razlikuju u stavovima i to u smjeru da studenti pokazuju više interesa prema statistici te smatraju da je statistika korisnija nego studentice. Posebno su se izdvojile studentice psihologije koje ulažu više truda za savladavanje statistike od svih ostalih studenata. Kao jedini značajan prediktor statističkog rezoniranja pokazao se spol, a jedini značajni prediktor namjere upisivanja izbornog kolegija koji ima veze sa statistikom je percepcija vrijednosti statistike. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potrebu za radom na poboljšavanju stavova prema statistici kako bi studenti češće koristili statistiku u svojoj akademskoj i poslovnoj budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija