Pregled bibliografske jedinice broj: 1116400
Odrednice korištenja sredstava ovisnosti među srednjoškolcima
Odrednice korištenja sredstava ovisnosti među srednjoškolcima, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1116400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice korištenja sredstava ovisnosti među
srednjoškolcima
(Determinants of substance use among high school
students)
Autori
Mičković, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
19.02
Godina
2018
Stranica
36
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
predanost školskim obvezama, izlasci i zabava uz izloženost sredstvima ovisnosti, korištenje sredstava ovisnosti, spol, dob, vrsta škole
(commitment to school, unstructured leisure activities (partying, exposure to peer substance use), substance use, age, gender, type of school)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati u kojoj mjeri predanost izvršavanju školskih obveza i učestalost provođenja vremena u izlascima i zabavi uz izloženost sredstvima ovisnosti u vršnjačkom okruženju predviđaju čestinu korištenja sredstava ovisnosti kod srednjoškolaca. Također smo istražili razlike u predanosti školskim obvezama i sklonosti rizičnom provođenju slobodnog vremena s obzirom na spol, razred i školu koju učenici pohađaju. U istraživanju je sudjelovalo 978 učenika srednjih škola Dubrovačko-neretvanske županije. Primijenjen je upitnik „Kako si?“ autora P. Bezinovića koji se višekratno koristio za ispitivanje rizičnih ponašanja adolescenata. Rezultati pokazuju da su mlađi učenici značajno predaniji školskim obvezama u odnosu na starije, djevojke u odnosu na mladiće, gimnazijalci u odnosu na učenike strukovne škole, kao i učenici četverogodišnje u odnosu na učenike trogodišnje strukovne škole. Nadalje, stariji učenici značajno češće provode vrijeme na rizičan način u odnosu na mlađe učenike, kao i učenici trogodišnje strukovne škole u odnosu na gimnazijalce. Ovaj trend posebno vrijedi za mladiće iz trogodišnjih strukovnih škola u odnosu na djevojke iz iste škole te mladiće iz ostalih škola. Rezultati pokazuju kako je predanost školskim obvezama značajan negativni prediktor čestine korištenja sredstava ovisnosti dok je provođenje vremena u izlascima i zabavi uz izloženost sredstvima ovisnosti značajan pozitivan prediktor i ujedno medijator povezanosti između predanosti i čestine korištenja sredstava ovisnosti. Značajnim prediktorom češće konzumacije sredstava ovisnosti pokazala se starija dob, muški spol i pohađanje strukovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija