Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1116277

Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja?


Ružojčić, M.; Galić, Z.; Palanović, A.
Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja? // 27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja
Osijek, Hrvatska, 2019. str. 147-147 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1116277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja?
(Gameification and video games in human resources management: just a fad or an opportunity for better measurement of psychological characteristics?)

Autori
Ružojčić, M. ; Galić, Z. ; Palanović, A.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja / - , 2019, 147-147

Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
gameifikacija ; videoigre ; psihologija rada i organizacijska psihologija
(gameification ; video-games ; work and organizational psychology)

Sažetak
Suvremene tehnologije omogućile su brojne inovacije u području upravljanja ljudskim resursima. Jedna od popularnijih primjena modernih tehnologija u ovom kontekstu odnosi se na korištenje videoigara za poboljšavanje postojećih ili razvoj novih mjernih instrumenata za predviđanje i upravljanje radnom uspješnosti. Pri tome se mogu razlikovati dvije metode. Prva je tzv. gameifikacija, odnosno obogaćivanje standardnih mjernih instrumenata elementima igara. Na primjer, moguće je mjernim instrumentima dodati elemente priče kako bi ih se učinilo zanimljivijima ili formirati ljestvicu rezultata kako bi zaposlenici/kandidati mogli pratiti svoj napredak u nekim elementima radne uspješnosti u odnosu na ostale. Druga primjena se odnosi na razvoj videoigara u svrhu mjerenja psiholoških karakteristika (engl. Game-based Assessment) kao što su kognitivne sposobnosti ili osobine ličnosti. S obzirom na njihovu atraktivnost i potencijal da povećaju angažman kandidata/ispitanika te postupak primjene psihologijskih testova učine zabavnijim, obje metode su relativno brzo postale veoma popularne u organizacijskom kontekstu. Međutim, valjanost ovih metoda za mjerenje različitih psiholoških obilježja te njihova korisnost i isplativost povrh „tradicionalnih“ psiholoških mjernih instrumenata rijetko je provjeravana (Landers, 2018). U ovom izlaganju raspravit ćemo za koja psihološka obilježja i u kojim situacijama su gameifikacija i videoigre koristan dodatak i/ili zamjena tradicionalnim instrumentima. Također, opisat ćemo postupke koje je potrebno provesti prilikom razvoja ovih metoda kako bi njihovo korištenje u praktične svrhe bilo opravdano. Svrha izlaganja je potaknuti raspravu među psiholozima koji se bave upravljanjem ljudskim resursima kako bi obećavajući potencijal ovih metoda bio dobro iskorišten i doveo do pozitivnog iskoraka u radnom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antun Palanović (autor)

Avatar Url Zvonimir Galić (autor)

Avatar Url Mitja Ružojčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ružojčić, M.; Galić, Z.; Palanović, A.
Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja? // 27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja
Osijek, Hrvatska, 2019. str. 147-147 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Ružojčić, M., Galić, Z. & Palanović, A. (2019) Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholoških obilježja?. U: 27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Psihologija i digitalni svijet - Sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Ru\v{z}oj\v{c}i\'{c}, M. and Gali\'{c}, Z. and Palanovi\'{c}, A.}, year = {2019}, pages = {147-147}, keywords = {gameifikacija, videoigre, psihologija rada i organizacijska psihologija}, title = {Gameifikacija i videoigre u upravljanju ljudskim resursima: prolazna moda ili prilika za bolje mjerenje psiholo\v{s}kih obilje\v{z}ja?}, keyword = {gameifikacija, videoigre, psihologija rada i organizacijska psihologija}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ru\v{z}oj\v{c}i\'{c}, M. and Gali\'{c}, Z. and Palanovi\'{c}, A.}, year = {2019}, pages = {147-147}, keywords = {gameification, video-games, work and organizational psychology}, title = {Gameification and video games in human resources management: just a fad or an opportunity for better measurement of psychological characteristics?}, keyword = {gameification, video-games, work and organizational psychology}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font