Pregled bibliografske jedinice broj: 1116060
Učenje jezika kao prostor spoznaje o sebi i ‘drugome’
Učenje jezika kao prostor spoznaje o sebi i ‘drugome’ // Contemporary Foreign Language Education: Linking, Theory into Practice / Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian (ur.).
Sarajevo: International Burch University Publications (IBU), 2012. str. 175-182 (poster, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1116060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje jezika kao prostor spoznaje o sebi i
‘drugome’
(Language Learning as a Space for Understanding
Oneself and the Other)
Autori
Cvitanušić Tvico, Jelena ; Ranka Đurđević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Contemporary Foreign Language Education: Linking, Theory into Practice
/ Akbarov, Azamat ; Cook, Vivian - Sarajevo : International Burch University Publications (IBU), 2012, 175-182
Skup
2nd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.05.2012. - 06.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
međukulturna kompetencija, scenarijska didaktika, Croaticum
(cross-cultural competence, scenery didactics, Croaticum)
Sažetak
Središnjim prostorom suvremenoga pristupa poučavanju jezika već dugo i suvereno vlada imperativ stjecanja međukulturne kompetencije. Nastava stranoga jezika danas u prvi plan stavlja postojeća predznanja i iskustva učenika te aktivirajući ih potiče stjecanje novih. Jezična je kompetencija u tom složenom procesu istovremeno i cilj i sredstvo koje omogućuje razvoj opće, komunikacijske kompetencije. Sve navedeno do izražaja osobito dolazi na Croaticumu - Centru za hrvatski kao drugi i strani na zagrebačkome Filozofskom fakultetu gdje se hrvatskom jeziku već pola stoljeća poučavaju predstavnici potpuno različitih kultura. Nastava se odvija u izrazito heterogenim skupinama (s obzirom na prvi jezik, dob, motivaciju za učenje, razinu obrazovanja itd.) te se u njoj ne stječu samo spoznaje o kulturi Hrvata čiji se jezik poučava i kulturi okruženja u kojem se jezik izvan didaktičke sredine usvaja, već je na snazi i intenzivan proces senzibiliziranja polaznika i predavača za razlike 'drugih'. U radu se opisuje jedan mogući scenarijsko-didaktički pristup poučavanju s ciljem razvijanja opće komunikacijske, ali prije svega međukulturne kompetencije polaznika. Pritom se naglasak stavlja na njihove različitosti te na razmjenu informacija među pojedinim studentima i višečlanim timovima. Prikazuje se na koji način konstruktivne rasprave u kojima se argumentirano iznose stavovi te projektna nastava mogu poslužiti ne samo kao prostor stjecanja jezičnih znanja, već i kao prostor u kojem se odvija proces međukulturnoga učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb