Pregled bibliografske jedinice broj: 1115955
Jezični identitet inojezičnih govornika hrvatskoga koji žive u Republici Hrvatskoj
Jezični identitet inojezičnih govornika hrvatskoga koji žive u Republici Hrvatskoj, 2018., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1115955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezični identitet inojezičnih govornika hrvatskoga
koji žive u Republici Hrvatskoj
(Language identity of CL2 speakers living in
Croatia)
Autori
Grgić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.10
Godina
2018
Stranica
267
Mentor
Zrinka Jelaska
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, ovladavanje hrvatskim jezikom, inojezični govornici hrvatskoga, jezična biografistika, jezičnobiografski narativni intervju, rekonstrukcija jezične biografije, dvojezičnost, jezični identitet
(Croatian as L2, acquisition of Croatian, non-native Croatian speakers, language biography, narrative interview, reconstruction of language biography, language identity, bilingualism)
Sažetak
U doktorskome se radu proučava jezični identitet inojezičnih govornika hrvatskoga koji žive u Republici Hrvatskoj, tj. svih onih govornika čiji se izvorni jezik razlikuje od hrvatskoga i koji su ovladali ili ovladavaju hrvatskim kao službenim, okolinskim i većinskim jezikom u Hrvatskoj. Teorijski dio rada donosi prijedlog klasifikacije inojezičnih govornika. Tom se klasifikacijom nastojalo obuhvatiti konkretne inojezične govornike i skupine govornika pri čemu pripadnost određenoj podskupini pokazuje što je sve djelovalo na jezični razvoj pojedinca i oblikovanje njegova idiolekta te na oblikovanje idioma skupine kojoj pripada. U analitičkome dijelu rada analizirani su jezičnobiografski iskazi inojezičnih govornika hrvatskoga. Analizom se željelo pokazati koji sve jezični i izvanjezični čimbenici djeluju na njihovo jezično ponašanje i gradnju jezičnoga identiteta, kao i kako stavovi okoline utječu na taj proces. Istraživanje je omogućilo neke nove uvide u jezičnu situaciju u Republici Hrvatskoj koji se tiču procesa ovladavanja hrvatskim kao većinskim i okolinskim jezikom te različitih oblika međujezičnih utjecaja. Zahvaljujući jezičnobiografskoj metodi, koja omogućuje povezivanje individualne i kolektivne konstrukcije identiteta, omogućeni su i uvidi koji se tiču (samo)pozicioniranja različitih manjinskih skupina te različitih jezičnih i izvanjezičnih posebnosti vezanih za useljavanje u Republiku Hrvatsku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb