Pregled bibliografske jedinice broj: 1115856
Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i radnika
Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i radnika // Suvremena trgovina, 45 (2020), 6; 20-26 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1115856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizacija u trgovini i njen utjecaj na
promjenu radnih mjesta s motrišta menadžera i
radnika
(Digitization in trade and its impact on job change
from the point of view of managers and workers)
Autori
Knežević, Blaženka
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 45
(2020), 6;
20-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
trgovina, digitalizacija, radna mjesta
(trade, digitalization, workplaces)
Sažetak
Digitalizacija i digitalna transformacija pa čak i pojam digitalne revolucije u suvremenoj poslovnoj literaturi u posljednje vrijeme su izuzetno učestali. Digitalizacija je pojam koji koristimo kada opisujemo pretvaranje svega u digitalni oblik i to u svakom trenutku i na bilo kojem mjestu. Pojmom digitalne transformacije opisuje se intenzivna primjena digitalnih tehnologija kojom se značajno mijenjaju postojeći poslovni procesi i poslovni modeli u svrhu ostvarenja veće vrijednosti za potrošača te veće konkurentske sposobnosti poduzeća. Digitalna revolucija je pojam kojim se naglašava kako su promjene koje nastaju kao posljedica intenzivne uporabe digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu i poslovanju, korjenite te nepovratno i ekstremno brzo, suštinski mijenjaju način na koji djeluju pojedinci, organizacije i društvo u cjelini. Neki autori umjesto pojma digitalna revolucija radije koriste pojam digitalna evolucija jer se u nekim sferama djelovanja digitalizacija nije novost, već nešto sa čime se u intenzivnom obliku susrećemo više od pola stoljeća. Takva djelatnost je i trgovina koja automatizaciju poslovanja, informatizaciju te digitalizaciju provodi otkad se pojavilo prvo elektroničko računalo. Zapravo, automatizacija trgovinskog poslovanja krenula je i davno prije uporabom mehaničkih sredstava za računanje, obradu podataka i izdavanje računa potrošačima, no o toj temi više nekom drugom zgodom. Kako bi se objasnio intenzitet i vrsta promjena koja se u najnovije vrijeme događa u trgovini na malo po pitanju digitalizacije, provedeno je veliko primarno istraživanje koje je uključivalo dva empirijska istraživanja, jedno na uzorku menadžera velikih trgovinskih poduzeća, a drugo na uzorku radnika u velikim trgovinskim poduzećima. Istraživanje je imalo potporu zaklade Friedrich Ebert Stiftung i Sindikata trgovine Hrvatske, pa su rezultati istraživanja javno dostupni u studiji Knežević, B. & Butković, H. „Digitalizacija u trgovini – Utjecaj na promjenu radnih mjesta u Hrvatskoj“ (siječanj 2020.), na službenim stranicama zaklade Friedrich Ebert Stiftung. U ovome članku ćemo se kratko osvrnuti samo na neke od nalaza iz provedenog primarnog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija