Pregled bibliografske jedinice broj: 1115842
Informacijska pismenost u obrazovnom sustavu: pregled istraživanja
Informacijska pismenost u obrazovnom sustavu: pregled istraživanja, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1115842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost u obrazovnom sustavu:
pregled istraživanja
(Information literacy in the education system:
research overview)
Autori
Juras, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
25.09
Godina
2019
Stranica
30
Mentor
Juric, Mate
Ključne riječi
informacijska pismenost, modeli, obrazovni sustav, istraživanja
(information literacy, models, education system, research)
Sažetak
Informacijska pismenost je u današnje vrijeme mnogo više od samog pristupa informaciji i pretraživanja po Webu, ona također mora uključivati i kritičko promišljanje. U radu se donosi pregled relevantnih istraživanja o informacijskoj pismenosti u obrazovnom sustavu. Uz sama istraživanja također se navode primjeri dobre prakse podučavanja informacijske pismenosti. Cilj rada je prikazati istraživanja koja se bave inplementacijom koncepta informacijske pismenosti u nastavne programe i procese unutar obrazovnih ustanova Prvi dio rada pojašnjava pojam informacijske pismenosti te donosi teorijske okvire koncepta kroz relevantne modele koji su usko povezani s obrazovanjem. Drugi dio rada se odnosi na pregled domaćih i stranih istraživanja kroz tri razine obrazovanja. Primarna, sekundarna i akademska razina pokazuju različite potrebe i načine podučavanja informacijske pismenosti. Osim samih učenika i studenata, pregled istraživanja je obuhvatio možda i najvažnije sudionike tog procesa a to su knjižničari. Rezultati istraživanja upućuju na izvjestan nedostatak vještina i znanja o pravilnom postavljanju upita pretraživanja, prepoznavanju točnih od netočnih informacija, interpretiranje rezultata, te u skladu s etikom njihovo predstavljanje. Dosadašnja iskustva govore o pojedinačnim aktivnostima održavanja izbornih kolegija, modula unutar obveznih kolegija, radionica, različitih programa i projekata. Knjižničari u suradnji s nastavnicima trebaju kreirati modele informacijskog opismenjavanja te postati važna karika u informacijskom opismenjavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti