Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115716

Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama


Ćurković, Natalija; Korda, Matea; Fulgosi, Sanja; Tretinjak, Ira
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2019 (monografija)


CROSBI ID: 1115716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama
(Relationship between State Matura exams and teaching in high schools)

Autori
Ćurković, Natalija ; Korda, Matea ; Fulgosi, Sanja ; Tretinjak, Ira

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, ostalo

Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Grad
Zagreb

Godina
2019

Stranica
196

ISBN
978-953-7556-65-5

Ključne riječi
državna matura, nastava, povratni utjecaj, srednje škole
(State Matura, teaching, wash-back effect, high schools)

Sažetak
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja je tijekom školske godine 2016./2017. proveo sveobuhvatno ispitivanje kojemu je cilj bio napraviti analizu utjecaja ispita državne mature na nastavu u srednjim školama. Korištena je metoda upitnika kako bi se moglo zahvatiti što veći udio populacije srednjoškolskih nastavnika. Kako bi upitnik sadržavao što relevantnije čestice za ispitivanje navedenoga cilja, uz stručni tim Centra, na izradi čestica sudjelovale su još i tri stručne radne skupine od kojih je svaka bila zadužena za određeno područje ispitivanja. U konačnici je sastavljen upitnik koji se sastojao od zajedničkog dijela te dijela koji su nastavnici ispunjavali ovisno o tome koji predmet predaju. Upitnik je primijenjen on-line na ukupno 4716 sudionika. Od toga je bilo: 3934 nastavnika, 373 ravnatelja te 238 stručnih suradnika. Analizama je utvrđeno da se radi o reprezentativnom uzorku te da je dobivene nalaze moguće generalizirati. Dobiveni podatci analizirani su različitim statističkim postupcima, a ovdje su prikazani deskriptivni i korelacijski parametri. Ovo istraživanje daje cjelovit uvid u razmišljanja nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika o brojnim pitanjima vezanim za državnu maturu. Nalazi ovih istraživanja zasigurno će biti zanimljivi populaciji na kojoj je ono provedeno, ali i nosiocima obrazovne politike. To je osobito važno u kontekstu reforme obrazovanja budući da odgovori nastavnika daju jasne smjernice o mogućim načinima djelovanja na kvalitetu nastavnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Psihologija, Filologija, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Sanja Fulgosi (autor)

Avatar Url Natalija Ćurković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Ćurković, Natalija; Korda, Matea; Fulgosi, Sanja; Tretinjak, Ira
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2019 (monografija)
Ćurković, N., Korda, M., Fulgosi, S. & Tretinjak, I. (2019) Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama. Zagreb, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
@book{book, author = {\'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Korda, Matea and Fulgosi, Sanja and Tretinjak, Ira}, year = {2019}, pages = {196}, keywords = {dr\v{z}avna matura, nastava, povratni utjecaj, srednje \v{s}kole}, isbn = {978-953-7556-65-5}, title = {Analiza povezanosti ispita dr\v{z}avne mature i nastave u srednjim \v{s}kolama}, keyword = {dr\v{z}avna matura, nastava, povratni utjecaj, srednje \v{s}kole}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {\'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Korda, Matea and Fulgosi, Sanja and Tretinjak, Ira}, year = {2019}, pages = {196}, keywords = {State Matura, teaching, wash-back effect, high schools}, isbn = {978-953-7556-65-5}, title = {Relationship between State Matura exams and teaching in high schools}, keyword = {State Matura, teaching, wash-back effect, high schools}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font