Pregled bibliografske jedinice broj: 1115716
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave u srednjim školama. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2019 (monografija)
CROSBI ID: 1115716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza povezanosti ispita državne mature i nastave
u srednjim školama
(Relationship between State Matura exams and
teaching in high schools)
Autori
Ćurković, Natalija ; Korda, Matea ; Fulgosi, Sanja ; Tretinjak, Ira
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, ostalo
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2019
Stranica
196
ISBN
978-953-7556-65-5
Ključne riječi
državna matura, nastava, povratni utjecaj, srednje škole
(State Matura, teaching, wash-back effect, high schools)
Sažetak
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja je tijekom školske godine 2016./2017. proveo sveobuhvatno ispitivanje kojemu je cilj bio napraviti analizu utjecaja ispita državne mature na nastavu u srednjim školama. Korištena je metoda upitnika kako bi se moglo zahvatiti što veći udio populacije srednjoškolskih nastavnika. Kako bi upitnik sadržavao što relevantnije čestice za ispitivanje navedenoga cilja, uz stručni tim Centra, na izradi čestica sudjelovale su još i tri stručne radne skupine od kojih je svaka bila zadužena za određeno područje ispitivanja. U konačnici je sastavljen upitnik koji se sastojao od zajedničkog dijela te dijela koji su nastavnici ispunjavali ovisno o tome koji predmet predaju. Upitnik je primijenjen on-line na ukupno 4716 sudionika. Od toga je bilo: 3934 nastavnika, 373 ravnatelja te 238 stručnih suradnika. Analizama je utvrđeno da se radi o reprezentativnom uzorku te da je dobivene nalaze moguće generalizirati. Dobiveni podatci analizirani su različitim statističkim postupcima, a ovdje su prikazani deskriptivni i korelacijski parametri. Ovo istraživanje daje cjelovit uvid u razmišljanja nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika o brojnim pitanjima vezanim za državnu maturu. Nalazi ovih istraživanja zasigurno će biti zanimljivi populaciji na kojoj je ono provedeno, ali i nosiocima obrazovne politike. To je osobito važno u kontekstu reforme obrazovanja budući da odgovori nastavnika daju jasne smjernice o mogućim načinima djelovanja na kvalitetu nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Psihologija, Filologija, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalni centar