Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115681

Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu


Osmančević, Leali
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX. (2021), 1; 183-193 doi:10.31192 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1115681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu
(From Visual Culture to Visual Literacy – Visuality in the Media and Ethical Responsibility of Media Audiences in the Digital Age)

Autori
Osmančević, Leali

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XIX. (2021), 1; 183-193

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
etika, medijske publike, vizualna kultura, vizualni narativ, vizualna pismenost
(ethics, media audiences, visual culture, visual literacy, visual narrative)

Sažetak
Vizualnost je u digitalnom dobu jedno od glavnih obilježja slanja poruka od pošiljatelja do primatelja informacije i vizualnog sadržaja. Stoga, i sam vizualni medijski narativ aktualna je tema u digitalnom dobu, zbog svoje brzine prijenosa, naklonjenosti čovjeka vizualnim sadržajima te percepcije društvene stvarnosti temeljene na vizualnosti. Slijedom toga, nameće se pitanje uloge i važnosti etike u vizualnoj eri masovnog odašiljanja informacija, kao i razvoja vizualne pismenosti medijskih publika. Zbog različitih interesa, medijske publike, radi što odgovornijeg pristupa razumijevanju vizualnih medijskih sadržaja, potaknute su da razvijaju sposobnost vizualnog opismenjivanja, uz srodnu medijsko-informacijsku pismenost (eng. MIL). U radu će biti pojašnjeni temeljni pojmovi vizualne kulture, vizualnih medija i vizualnog framinga, kao i uloga medijskih publika u razumijevanju i razlikovanju medijskog prikaza društvene stvarnosti od strane medijski konstruirane stvarnosti. Propitivat će se i važnost integriranja etike u proces odašiljanja, primanja vizualnih medijskih sadržaja koji, uz pomoć različitih sastavnica, pridonose jačanju odgovornosti i napretku društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Leali Osmančević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Osmančević, Leali
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX. (2021), 1; 183-193 doi:10.31192 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Osmančević, L. (2021) Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX. (1), 183-193 doi:10.31192.
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2021}, pages = {183-193}, DOI = {10.31192}, keywords = {etika, medijske publike, vizualna kultura, vizualni narativ, vizualna pismenost}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192}, volume = {XIX.}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i eti\v{c}ka odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu}, keyword = {etika, medijske publike, vizualna kultura, vizualni narativ, vizualna pismenost} }
@article{article, author = {Osman\v{c}evi\'{c}, Leali}, year = {2021}, pages = {183-193}, DOI = {10.31192}, keywords = {ethics, media audiences, visual culture, visual literacy, visual narrative}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192}, volume = {XIX.}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {From Visual Culture to Visual Literacy – Visuality in the Media and Ethical Responsibility of Media Audiences in the Digital Age}, keyword = {ethics, media audiences, visual culture, visual literacy, visual narrative} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font