Pregled bibliografske jedinice broj: 1115681
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti – vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX. (2021), 1; 183-193 doi:10.31192 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1115681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od vizualne kulture do vizualne pismenosti –
vizualnost u medijima i etička odgovornost
medijskih publika u digitalnom dobu
(From Visual Culture to Visual Literacy –
Visuality in the Media and Ethical
Responsibility of Media Audiences in the Digital
Age)
Autori
Osmančević, Leali
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XIX.
(2021), 1;
183-193
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
etika, medijske publike, vizualna kultura, vizualni narativ, vizualna pismenost
(ethics, media audiences, visual culture, visual literacy, visual narrative)
Sažetak
Vizualnost je u digitalnom dobu jedno od glavnih obilježja slanja poruka od pošiljatelja do primatelja informacije i vizualnog sadržaja. Stoga, i sam vizualni medijski narativ aktualna je tema u digitalnom dobu, zbog svoje brzine prijenosa, naklonjenosti čovjeka vizualnim sadržajima te percepcije društvene stvarnosti temeljene na vizualnosti. Slijedom toga, nameće se pitanje uloge i važnosti etike u vizualnoj eri masovnog odašiljanja informacija, kao i razvoja vizualne pismenosti medijskih publika. Zbog različitih interesa, medijske publike, radi što odgovornijeg pristupa razumijevanju vizualnih medijskih sadržaja, potaknute su da razvijaju sposobnost vizualnog opismenjivanja, uz srodnu medijsko-informacijsku pismenost (eng. MIL). U radu će biti pojašnjeni temeljni pojmovi vizualne kulture, vizualnih medija i vizualnog framinga, kao i uloga medijskih publika u razumijevanju i razlikovanju medijskog prikaza društvene stvarnosti od strane medijski konstruirane stvarnosti. Propitivat će se i važnost integriranja etike u proces odašiljanja, primanja vizualnih medijskih sadržaja koji, uz pomoć različitih sastavnica, pridonose jačanju odgovornosti i napretku društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus