Pregled bibliografske jedinice broj: 1115586
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama // Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Split, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1115586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s
darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u
hrvatskim osnovnim školama
(Do we really use all the resources in working
with gifted students? - Research results obtained
in Croatian primary schools)
Autori
Antulić Majcen, Sandra ; Ćurković, Natalija ; Bukvić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prepoznavanje ; daroviti ; potencijalno daroviti ; osnovne škole
(identification ; gifted students ; potentially gifted students ; primary schools)
Sažetak
Daroviti učenici često u školskome okružju ne pokazuju onu razinu uspješnosti koja se od njih očekuje s obzirom na njihove visoke sposobnosti. Do neuspjeha u razvijanju darovitosti najčešće dolazi zbog neprimjećivanja znakova sposobnosti, ali i zbog nemogućnosti okoline da osigura dovoljno poticajno i podržavajuće okruženje u kojem će svaki pojedinac ostvariti svoje potencijale. Kao polazište razvoja sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti i s ciljem utvrđivanja trenutne prakse u hrvatskim osnovnim školama Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji sa stručnjacima iz područja razvio je anketni upitnik kojim je ispitano trenutno stanje skrbi o darovitim i talentiranim učenicima te problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama. Provedeno istraživanje dio je projekta Izrada i primjena instrumenata za identifikaciju darovitosti u području matematike čiji je cilj izrada instrumentarija s nacionalnim standardima koji će biti dostupan svim osnovnim školama za potrebe identifikacije darovitih učenika u području matematike. Cilj je ovoga rada, temeljem prikupljenih podataka, analizirati trenutno stanje vezano uz prepoznavanje i rad s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama te prepoznati ciljane elemente sustava koje je potrebno osnažiti kako bi se osiguralo podržavajuće i poticajno okruženje za sve darovite i potencijalno darovite učenike ali i za njihove učitelje, stručne suradnike i ostale ključne dionike. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na nejednaku i nedostatnu zastupljenost instrumenata za identifikaciju darovitosti, sredstava i dodatne opreme za rad s darovitim učenicima kao i na nejednaka razina stručnih kompetencija za prepoznavanje i rad s darovitim učenicima. U navedeno, analizirani su podaci o identifikaciji i radu s darovitim učenicima iz specifičnog područja – područja matematike, pri čemu je također uočena razlika u pristupu prepoznavanju kao i u radu s darovitim učenicima. Rezultati ukazuju na potrebu za sustavnim pristupom identifikaciji i radu s darovitim učenicima kao i na potrebu škola za formalnim i neformalnim oblicima podrške u ovome području. Provedene analize i dobiveni rezulatati polazište su za razvoj sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti ali i dodatnih mehanizama podrške radu s darovitim i potencijalno darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Nacionalni centar