Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115586

Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama


Antulić Majcen, Sandra; Ćurković, Natalija; Bukvić, Snježana
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama // Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Split, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1115586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama
(Do we really use all the resources in working with gifted students? - Research results obtained in Croatian primary schools)

Autori
Antulić Majcen, Sandra ; Ćurković, Natalija ; Bukvić, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
prepoznavanje ; daroviti ; potencijalno daroviti ; osnovne škole
(identification ; gifted students ; potentially gifted students ; primary schools)

Sažetak
Daroviti učenici često u školskome okružju ne pokazuju onu razinu uspješnosti koja se od njih očekuje s obzirom na njihove visoke sposobnosti. Do neuspjeha u razvijanju darovitosti najčešće dolazi zbog neprimjećivanja znakova sposobnosti, ali i zbog nemogućnosti okoline da osigura dovoljno poticajno i podržavajuće okruženje u kojem će svaki pojedinac ostvariti svoje potencijale. Kao polazište razvoja sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti i s ciljem utvrđivanja trenutne prakse u hrvatskim osnovnim školama Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji sa stručnjacima iz područja razvio je anketni upitnik kojim je ispitano trenutno stanje skrbi o darovitim i talentiranim učenicima te problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama. Provedeno istraživanje dio je projekta Izrada i primjena instrumenata za identifikaciju darovitosti u području matematike čiji je cilj izrada instrumentarija s nacionalnim standardima koji će biti dostupan svim osnovnim školama za potrebe identifikacije darovitih učenika u području matematike. Cilj je ovoga rada, temeljem prikupljenih podataka, analizirati trenutno stanje vezano uz prepoznavanje i rad s darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama te prepoznati ciljane elemente sustava koje je potrebno osnažiti kako bi se osiguralo podržavajuće i poticajno okruženje za sve darovite i potencijalno darovite učenike ali i za njihove učitelje, stručne suradnike i ostale ključne dionike. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na nejednaku i nedostatnu zastupljenost instrumenata za identifikaciju darovitosti, sredstava i dodatne opreme za rad s darovitim učenicima kao i na nejednaka razina stručnih kompetencija za prepoznavanje i rad s darovitim učenicima. U navedeno, analizirani su podaci o identifikaciji i radu s darovitim učenicima iz specifičnog područja – područja matematike, pri čemu je također uočena razlika u pristupu prepoznavanju kao i u radu s darovitim učenicima. Rezultati ukazuju na potrebu za sustavnim pristupom identifikaciji i radu s darovitim učenicima kao i na potrebu škola za formalnim i neformalnim oblicima podrške u ovome području. Provedene analize i dobiveni rezulatati polazište su za razvoj sustavnog pristupa prepoznavanju darovitosti ali i dodatnih mehanizama podrške radu s darovitim i potencijalno darovitim učenicima u hrvatskim osnovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar


Citiraj ovu publikaciju:

Antulić Majcen, Sandra; Ćurković, Natalija; Bukvić, Snježana
Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama // Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Split, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Antulić Majcen, S., Ćurković, N. & Bukvić, S. (2019) Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim učenicima? – rezultati istraživanja u hrvatskim osnovnim školama. U: Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima.
@article{article, author = {Antuli\'{c} Majcen, Sandra and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Bukvi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2019}, keywords = {prepoznavanje, daroviti, potencijalno daroviti, osnovne \v{s}kole}, title = {Koristimo li uistinu sve potencijale u radu s darovitim u\v{c}enicima? – rezultati istra\v{z}ivanja u hrvatskim osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {prepoznavanje, daroviti, potencijalno daroviti, osnovne \v{s}kole}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Antuli\'{c} Majcen, Sandra and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Bukvi\'{c}, Snje\v{z}ana}, year = {2019}, keywords = {identification, gifted students, potentially gifted students, primary schools}, title = {Do we really use all the resources in working with gifted students? - Research results obtained in Croatian primary schools}, keyword = {identification, gifted students, potentially gifted students, primary schools}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font