Pregled bibliografske jedinice broj: 1115569
Konceptualni okvir i razvoj instrumenta za identifikaciju darovitih desetogodišnjaka u području matematike
Konceptualni okvir i razvoj instrumenta za identifikaciju darovitih desetogodišnjaka u području matematike // Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Split, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, domaća recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1115569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualni okvir i razvoj instrumenta za
identifikaciju darovitih desetogodišnjaka u
području matematike
(Conceptual framework and development of an
instrument for the identification of gifted ten-
year-olds in the field of mathematics)
Autori
Ćurković, Natalija ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Kozina, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 04.04.2019. - 06.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prepoznavanje, daroviti, matematika, teorije darovitosti, osnovne škole
(identification ; gifted students ; Mathematics ; theories of giftedness ; primary schools)
Sažetak
Radu s darovitim učenicima u području matematike u Republici Hrvatskoj dosad nije bilo posvećeno dovoljno pažnje. Pojedine osnovne škole i njihovi osnivači prepoznali su ovaj problem te su započeli s različitim oblicima poticanja darovitih učenika, međutim uočen je problem nedostupnosti instrumenata za identifikaciju darovitih. Stoga je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja započeo s projektom „Izrada i primjena instrumenata za identifikaciju darovitosti u području Matematike“. Ova je aktivnost u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije u kojoj stoji: „U skrbi za darovite ključnu ulogu ima upravo obrazovni sustav, jer jedino on omogućuje sustavnu ranu identifikaciju i podršku razvoju darovitih.“ Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja je s aktivnostima vezanim za ovaj projekt započeo u srpnju 2018. godine kada je imenovana stručna radna skupina koja broji deset osoba. U skupini su stručnjaci iz područja psihologije, pedagogije, matematike i razredne nastave, a koji imaju iskustva u radu s darovitim učenicima te dobro poznaju koncepte u području darovitosti. Skupina je zajednički izradila konceptualni okvir koji svoje uporište ima u Renzullijevoj Troprstenastoj teoriji darovitosti. Unutar konceptualnog okvira definirana su ključna područja: teorije darovitosti, matematička darovitost, instrumenti za utvrđivanje darovitosti, ciljne skupine važne pri identifikaciji darovitosti te zakonski okvir i praksa rada s darovitim učenicima u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nakon izrade konceptualnog okvira, skupina je odredila koji će se sve instrumenti izraditi u svrhu operacionalizacije navedenih koncepata kao i ciljne skupine na kojima će oni biti primijenjeni. To su upitnici za učenike, roditelje i učitelje. Za svaki od upitnika izrađen je nacrt u kojem je određeno u kojim će se omjerima ispitivati pojedini koncepti. Osim upitnika, učenici će pisati i ispit za koji je također izrađen nacrt, a temelji se na tri glavne domene: matematičko rezoniranje, matematička kreativnost i matematička znanja. Definiran je reprezentativni uzorak hrvatskih učenika četvrtih razreda osnovnih škola i to tako da se prilikom uzorkovanja vodilo računa o regionalnoj zastupljenosti te varijablama matična-područna škola i urbano-ruralno. Uzorak broji oko 2000 učenika. Na tom će uzorku biti provedeno ispitivanje koje bi trebalo rezultirati izradom nacionalnih standarda u području matematičke darovitosti kod desetogodišnjaka. Cjelokupni korišteni instrumentarij zajedno s pripadajućim standardima i uputama za korištenje bit će dostupan svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Nacionalni centar