Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115547

Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima


Ćurković, Natalija; Marković, Nenad
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2018 (monografija)


CROSBI ID: 1115547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima
(Relationship between the State Matura exams and the teaching of Biology and Chemistry. Analysis of focus groups with high-school teachers)

Autori
Ćurković, Natalija ; Marković, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Grad
Zagreb

Godina
2018

Stranica
46

ISBN
978-953-7556-66-2

Ključne riječi
državna matura, nastavnici, fokusne grupe, povratni utjecaj
(State Matura, teachers, focus groups, wash-back effect)

Sažetak
Biologija i Kemija su izborni predmeti državne mature i ispiti iz tih predmeta imaju isključivo selekcijsku funkciju, a to je upis na visoka učilišta. Jedan je od ciljeva državne mature poboljšanje kvalitete učenja i razvoj sustava vanjskoga vrednovanja obrazovnih procesa i ishoda kako bi se povećala kvaliteta obrazovnoga sustava u Republici Hrvatskoj. Iz toga cilja proizlazi i glavni cilj ovoga istraživanja, a to je utvrđivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Metoda korištena u ovome istraživanju jest metoda fokusne grupe koja uključuje grupnu raspravu o zadanoj temi. Provedene su po četiri fokusne grupe sa srednjoškolskim nastavnicima za oba predmeta. Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 74 nastavnika, odnosno u svakoj je fokusnoj grupi bilo od osam do jedanaest sudionika. Provođenje fokusnih grupa s nastavnicima Biologije i Kemije bilo je vrlo korisno te rezultati pružaju obilje informacija važnih za razumijevanje odnosa državne mature i nastavnoga procesa. Iako je generalizacija zaključaka ograničena zbog prigodnoga i relativno maloga uzorka, informacije dobivene fokusnim grupama daju jasne naznake u kojemu smjeru obrazovna politika treba djelovati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Natalija Ćurković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Ćurković, Natalija; Marković, Nenad
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2018 (monografija)
Ćurković, N. & Marković, N. (2018) Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima. Zagreb, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
@book{book, author = {\'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Markovi\'{c}, Nenad}, year = {2018}, pages = {46}, keywords = {dr\v{z}avna matura, nastavnici, fokusne grupe, povratni utjecaj}, isbn = {978-953-7556-66-2}, title = {Ispitivanje povezanosti ispita dr\v{z}avne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjo\v{s}kolskim nastavnicima}, keyword = {dr\v{z}avna matura, nastavnici, fokusne grupe, povratni utjecaj}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {\'{C}urkovi\'{c}, Natalija and Markovi\'{c}, Nenad}, year = {2018}, pages = {46}, keywords = {State Matura, teachers, focus groups, wash-back effect}, isbn = {978-953-7556-66-2}, title = {Relationship between the State Matura exams and the teaching of Biology and Chemistry. Analysis of focus groups with high-school teachers}, keyword = {State Matura, teachers, focus groups, wash-back effect}, publisher = {Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font