Pregled bibliografske jedinice broj: 1115547
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 1115547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje povezanosti ispita državne mature i
nastave Biologije i Kemije. Analiza provedenih
fokusnih grupa sa srednjoškolskim nastavnicima
(Relationship between the State Matura exams and
the teaching of Biology and Chemistry. Analysis
of focus groups with high-school teachers)
Autori
Ćurković, Natalija ; Marković, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
46
ISBN
978-953-7556-66-2
Ključne riječi
državna matura, nastavnici, fokusne grupe, povratni utjecaj
(State Matura, teachers, focus groups, wash-back effect)
Sažetak
Biologija i Kemija su izborni predmeti državne mature i ispiti iz tih predmeta imaju isključivo selekcijsku funkciju, a to je upis na visoka učilišta. Jedan je od ciljeva državne mature poboljšanje kvalitete učenja i razvoj sustava vanjskoga vrednovanja obrazovnih procesa i ishoda kako bi se povećala kvaliteta obrazovnoga sustava u Republici Hrvatskoj. Iz toga cilja proizlazi i glavni cilj ovoga istraživanja, a to je utvrđivanje povezanosti ispita državne mature i nastave Biologije i Kemije. Metoda korištena u ovome istraživanju jest metoda fokusne grupe koja uključuje grupnu raspravu o zadanoj temi. Provedene su po četiri fokusne grupe sa srednjoškolskim nastavnicima za oba predmeta. Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 74 nastavnika, odnosno u svakoj je fokusnoj grupi bilo od osam do jedanaest sudionika. Provođenje fokusnih grupa s nastavnicima Biologije i Kemije bilo je vrlo korisno te rezultati pružaju obilje informacija važnih za razumijevanje odnosa državne mature i nastavnoga procesa. Iako je generalizacija zaključaka ograničena zbog prigodnoga i relativno maloga uzorka, informacije dobivene fokusnim grupama daju jasne naznake u kojemu smjeru obrazovna politika treba djelovati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)