Pregled bibliografske jedinice broj: 1115531
STEAM i vizualno-likovni odgoj i obrazovanje
STEAM i vizualno-likovni odgoj i obrazovanje // Županijski stručni skup za nastavnike likovne umjetnosti
Zadar, Hrvatska, 2021. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1115531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STEAM i vizualno-likovni odgoj i obrazovanje
(STEAM and Art Education)
Autori
Đira, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Županijski stručni skup za nastavnike likovne umjetnosti
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
STEM, STEAM, suradnja, transdisciplinarnost, Olafur Eliasson, aditivno i suptraktivno miješanje boje, bioplastika.
(STEM, STEAM, collaboration, transdisciplinarity, Olafur Eliasson, additive and suptractive color mixing, bioplastic.)
Sažetak
Izlaganjem se pažnja pridaje STEAM-u kao odgojnoobrazovnom pristupu u nastavi koji uključuje područja STEM-a te umjetnost i humanističko područje. U tu se svrhu prvo govori o STEM-u i kontekstu iz kojega je potekao, tek onda o STEAM-u, nastalom kao nadgradnja svom prethodniku STEM-u u okviru istog, odgojno- obrazovnog sustava SAD-a. Kao osobitosti STEAM-a ističu se suradnja, transdiciplinarnost i kreativni proces te se razmatraju mogućnosti njegovog provođenja u nastavi, osobito s obzirom na međupredmetno povezivanje koje uključuje, a koje se promiče krovnim odgojno-obrazovnim dokumentima i u Hrvatskoj. S namjerom ilustracije takvog pristupa u radu se opisuje radionica STEM i ART idu skupa! održana sa studentima učiteljskog studija u travnju 2019. godine u okviru 17. Festivala znanosti na Sveučilištu u Zadru. Na provedenoj radionici se prožimanjem područja STEM-a te umjetnosti i humanističkog područja pristupilo interaktivnoj instalaciji Your uncertain shadow (colour) poznatog umjetnika Olafura Eliassona, sazdanoj od svjetlosti (boje) i pokreta. Uz opis spomenute radionice izlaganjem se prezentiraju još neki drugi primjeri dobre nastavne prakse vezani uz temu te se se na kraju još kratko osvrće na umjetničku praksu izlagačice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti