Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1115495

Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika


Salak, Tanja; Ordulj, Antonia
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2020. str. 91-109


CROSBI ID: 1115495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
(Motivational strategies in teaching Croatian as a foreign language)

Autori
Salak, Tanja ; Ordulj, Antonia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI

Urednik/ci
Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko

Izdavač
Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt

Grad
Zagreb : Klagenfurt

Godina
2020

Raspon stranica
91-109

ISBN
978-953-296-189-8

Ključne riječi
motivacija, motivacijske strategije, ovladavanje inim jezikom, hrvatski kao ini jezik, čestota
(motivation, motivational strategies, second language acquisition, Croatian as a foreign language, frequency)

Sažetak
Motivacijske su strategije sve radnje koje nastavnik poduzima radi motiviranja učenika. Istraživanja (Dörnyei i Csizér 1998 ; Cheng i Dörnyei 2007) su potvrdila učinkovitost motivacijskih strategija. Nastavnikovo se ponašanje smatra najvažnijim motivacijskim alatom u razredu te je upravo zato važan nastavnikov entuzijazam, predanost nastavi i dobri odnosi s učenicima. Uz nastavnika jedan je od najvažnijih motivacijskih čimbenika ugodno ozračje u razredu. Budući da nema radova o motivacijskim strategijama u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ), cilj je ovoga istraživanja ispitati učestalost uporabe motivacijskih strategija u nastavi HIJ-a. U istraživanju je sudjelovalo sedamnaest lektora HIJ-a koji su popunjavali upitnik Chenga i Dörnyeija (2007). Rezultati ukazuju da se lektori HIJ-a, prema vlastitoj procjeni, najčešće koriste motivacijskim strategijama kojima potiču i prepoznaju trud učenika, a posebno obraćaju pozornost na vlastito ponašanje (služe kao model učenicima) te stvaraju lijep ugođaj u razredu. Najrjeđe se koriste motivacijskim strategijama kojima se potiče autonomija učenika te strategijama kojima se potiče stvaranje pravila grupe ili kao preduvjet zahtijevaju dobro poznavanje jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Salak (autor)

Avatar Url Antonia Ordulj (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Salak, Tanja; Ordulj, Antonia
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2020. str. 91-109
Salak, T. & Ordulj, A. (2020) Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. U: Jelaska, Z. & Gligorić, I. (ur.) HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI. Zagreb : Klagenfurt, Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, str. 91-109.
@inbook{inbook, author = {Salak, Tanja and Ordulj, Antonia}, year = {2020}, pages = {91-109}, keywords = {motivacija, motivacijske strategije, ovladavanje inim jezikom, hrvatski kao ini jezik, \v{c}estota}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika}, keyword = {motivacija, motivacijske strategije, ovladavanje inim jezikom, hrvatski kao ini jezik, \v{c}estota}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Institut f\"{u}r Slawistik der Alpen-Adria-Universit\"{a}t Klagenfurt}, publisherplace = {Zagreb : Klagenfurt} }
@inbook{inbook, author = {Salak, Tanja and Ordulj, Antonia}, year = {2020}, pages = {91-109}, keywords = {motivation, motivational strategies, second language acquisition, Croatian as a foreign language, frequency}, isbn = {978-953-296-189-8}, title = {Motivational strategies in teaching Croatian as a foreign language}, keyword = {motivation, motivational strategies, second language acquisition, Croatian as a foreign language, frequency}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Institut f\"{u}r Slawistik der Alpen-Adria-Universit\"{a}t Klagenfurt}, publisherplace = {Zagreb : Klagenfurt} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font