Pregled bibliografske jedinice broj: 1115495
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI / Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb : Klagenfurt: Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, 2020. str. 91-109
CROSBI ID: 1115495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijske strategije u nastavi hrvatskoga
kao inoga jezika
(Motivational strategies in teaching Croatian as a
foreign language)
Autori
Salak, Tanja ; Ordulj, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
HINIZ – HRVATSKI INOJEZIČNI
Urednik/ci
Jelaska, Zrinka ; Gligorić, Igor Marko
Izdavač
Hrvatsko filološko društvo ; Institut für Slawistik der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
Grad
Zagreb : Klagenfurt
Godina
2020
Raspon stranica
91-109
ISBN
978-953-296-189-8
Ključne riječi
motivacija, motivacijske strategije, ovladavanje inim jezikom, hrvatski kao ini jezik, čestota
(motivation, motivational strategies, second language acquisition, Croatian as a foreign language, frequency)
Sažetak
Motivacijske su strategije sve radnje koje nastavnik poduzima radi motiviranja učenika. Istraživanja (Dörnyei i Csizér 1998 ; Cheng i Dörnyei 2007) su potvrdila učinkovitost motivacijskih strategija. Nastavnikovo se ponašanje smatra najvažnijim motivacijskim alatom u razredu te je upravo zato važan nastavnikov entuzijazam, predanost nastavi i dobri odnosi s učenicima. Uz nastavnika jedan je od najvažnijih motivacijskih čimbenika ugodno ozračje u razredu. Budući da nema radova o motivacijskim strategijama u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ), cilj je ovoga istraživanja ispitati učestalost uporabe motivacijskih strategija u nastavi HIJ-a. U istraživanju je sudjelovalo sedamnaest lektora HIJ-a koji su popunjavali upitnik Chenga i Dörnyeija (2007). Rezultati ukazuju da se lektori HIJ-a, prema vlastitoj procjeni, najčešće koriste motivacijskim strategijama kojima potiču i prepoznaju trud učenika, a posebno obraćaju pozornost na vlastito ponašanje (služe kao model učenicima) te stvaraju lijep ugođaj u razredu. Najrjeđe se koriste motivacijskim strategijama kojima se potiče autonomija učenika te strategijama kojima se potiče stvaranje pravila grupe ili kao preduvjet zahtijevaju dobro poznavanje jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb