Pregled bibliografske jedinice broj: 1115478
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika
Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju. Knjiga sažetaka / Linguistic and Extralinguistic in Interaction. Book of Abstracts / Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 55-55 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1115478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Supostavna analiza ovladanosti razrednim
jezikom studenata i nastavnika engleskoga i
njemačkoga kao inoga jezika
(Contrastive Analysis of Mastering Classroom
Language by Students and Teachers of English
and German as a Foreign Language)
Autori
Landsman Vinković, Mirela ; Lütze-Miculinić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Jezično i izvanjezično u međudjelovanju. Knjiga sažetaka / Linguistic and Extralinguistic in Interaction. Book of Abstracts
/ Nigoević, Magdalena ; Matešić, Mihaela - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020, 55-55
ISBN
978-953-352-048-3
Skup
XXXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Jezično i izvanjezično u međudjelovanju
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2020. - 26.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
njemački razredni jezik ; engleski razredni jezik ; jezična kompetencija nastavnika i studenata
(Classroom English ; Classroom German ; Language Skills of Teachers and Students)
Sažetak
U izlaganju se predstavljaju i supostavno analiziraju dva istraživanja provedena među nastavnicima pripravnicima i nastavnicima s višegodišnjim iskustvom njemačkoga odnosno engleskoga kao inoga jezika te studentima završne godine nastavničkoga smjera studija germanistike odnosno anglistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je istraživanja utvrditi njihovu jezičnu kompetenciju s težištem na razini poznavanja razrednoga jezika. Riječ je o posebnom varijetetu standardnoga jezika koji se rabi u razrednim situacijama – bilo primarnima, usmjerenim na ostvarenje nastavnih ciljeva, bilo sekundarnima, koje obuhvaćaju ukupan razredni diskurs (vidi Ehlich i Rehbein 1983). O suvremenosti i važnosti teme za obrazovanje nastavnika svjedoče brojni strani i domaći recentni radovi i istraživanja na temu razrednoga jezika (usporedi primjerice Patekar (2017) i Deters-Philipp (2018) za engleski i Truck-Biljan (2018) za njemački razredni jezik). Istraživanje poznavanja engleskoga razrednoga jezika nadovezuje se na istovjetno istraživanje poznavanja njemačkoga razrednoga jezika kojega su rezultati predstavljeni na 31. međunarodnom znanstvenom skupu Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku, održanom u svibnju 2017. godine u Rijeci. Oba se istraživanja oslanjaju na isti instrument: upitnik i dijagnostički test provjere leksičkih, gramatičkih i pragmatičkih sastavnica razrednoga jezika. U oba su istraživanja ispitanici neizvorni govornici njemačkoga odnosno engleskoga jezika kojima je hrvatski materinski jezik, dok su iz istraživanja isključeni izvorni govornici engleskoga odnosno njemačkoga jezika jer se smatra se da su ti ispitanici bili neinstitucionalizirano izloženi stjecanju razrednoga jezika u prirodnom okruženju. Supostavna je analiza dvaju istraživanja dovela do sljedećih rezultata: 1. suprotno očekivanjima, uključivanje istoga instrumenta za jezične parove hrvatski-njemački i hrvatski- engleski pokazalo se korisnim, 2. utvrđena je razina poznavanja razrednoga jezika za njemački i engleski jezik, 3. utvrđena su specifična gramatička, terminološka i pragmatička područja razrednoga jezika koja studentima i nastavnicima njemačkoga i engleskoga jezika predstavljaju poteškoće. Rezultati istraživanja pružaju informaciju o jezično-pragmatičkim sadržajima kojima u izobrazbi budućih nastavnika njemačkoga i engleskoga jezika valja posvetiti posebnu pozornost u vidu izrade prikladnih studijskih programa i nastavnih materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb