Pregled bibliografske jedinice broj: 1115225
Hedonistički model za određivanje odnosa kvalitete i cijene tarifnih planova za privatne korisnike pokretnih mreža
Hedonistički model za određivanje odnosa kvalitete i cijene tarifnih planova za privatne korisnike pokretnih mreža, 2016., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 1115225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hedonistički model za određivanje odnosa kvalitete i cijene tarifnih planova za privatne korisnike pokretnih mreža
(Hedonic model to determine the relationship between quality and price of cell phone plans for residential users of mobile networks)
Autori
Forenbacher, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
15.04
Godina
2016
Stranica
132
Mentor
Peraković, Dragan
Ključne riječi
Hedonistički pristup ; Pokretna telefonija ; Tarifni planovi ; Indeks cijene ; Indeks kvalitete ; Tehnološke promjene
(Hedonic study ; Technological change ; Price index ; Quality index ; Cell phone plans ; Mobile telephony)
Sažetak
Od 2009. godine, hrvatsko tržište pokretne telefonije predmet je konfluencije raznih negativnih čimbenika, uključujući globalnu ekonomsku krizu i Vladin porez od 6% na bruto prihode pokretnih telekomunikacijskih operatora od poziva i poruka. Ovi čimbenici objašnjavaju zašto je u 2010. godini, po prvi put u povijesti, pokretna telekomunikacijska industrija doživjela pad potražnje usluga za prijenos govora i poruka na godišnjoj razini ; oni su utjecali na operatore da definiraju nove strategije cijena i kvalitete tarifnih planova. U okviru disertacije određen je odnos između mjesečne cijene i tehnoloških karakteristika tarifnih planova u Hrvatskoj od 2009. do 2013. godine. Kako bi se u razmatranje uzeli brojni čimbenici koji mogu utjecati na ponašanje korisnika tarifnih planova, tijekom spomenutog razdoblja korišten je hedonistički pristup za izračun hedonističkih indeksa cijene i kvalitete. Unatoč negativnim uvjetima na tržištu, rezultati pokazuju blagi pad cijena te porast kvalitete tarifnih planova. Nadalje, oni sugeriraju da su tri glavna pokretna mrežna operatora u Hrvatskoj, kako bi kompenzirali gubitak prihoda i održali tržišni udio, donekle usvojila sličnu strategiju smanjenja cijena, ali su se njihove strategije promjene kvalitete tarifnih planova, koje su mogle utjecati na njihove tržišne udjele, razlikovale. Osim toga, rezultati upućuju na činjenicu da je to pomoglo operatorima u zaštititi tržišnog udjela. Do sličnog sporog pada cijena također je došlo na međunarodnim tržištima sa sličnim tržišnim uvjetima jer su operatori u tim zemljama usvojili sličnu strategiju. Dobiveni rezultati mogu ubuduće biti korisni operatorima u prilagodbi cijene i kvalitete tarifnih planova, s ciljem optimalnog pozicioniranja na tržištu. Hedonistički matematički model, prezentiran u ovom radu, može se koristiti i kao komplement postojećim metodama za određivanje promjena u cijeni i kvaliteti tarifnih planova na telekomunikacijskom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb