Pregled bibliografske jedinice broj: 1115160
Matrimonijski performativ u "Robinji" Hanibala Lucića
Matrimonijski performativ u "Robinji" Hanibala Lucića // Dani hvarskog kazališta 46 / Senker, Boris (ur.).
Zagreb : Split: Razred za književnost HAZU, Književni krug Spli, 2020. str. 168-194 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1115160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matrimonijski performativ u "Robinji" Hanibala
Lucića
(Matrimonial Performativ in Hanibal Lucić’s "Slave
Girl")
Autori
Grmača, Dolores ; Olujić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani hvarskog kazališta 46
/ Senker, Boris - Zagreb : Split : Razred za književnost HAZU, Književni krug Spli, 2020, 168-194
Skup
Dani Hvarskoga kazališta : Hvarsko kazalište - prošlost, obnova, budućnost - autorsko i žanrovsko
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 01.05.2019. - 04.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Lucić, Hanibal ; Robinja ; teorija performativa ; sklapanje braka
(Hanibal Lucić ; The Slave Girl (Robinja) ; performative ; making a marriage)
Sažetak
U teorijskom okviru govornih činova sagledat će se etape sklapanja braka sadržane u Lucićevoj drami. U književnoj historiografiji redovito se ističe da nakon posteljnog obreda, kojim se dokazalo Robinjino djevičanstvo, započinje obred vjenčanja, te se postavlja pitanje bi li Derenčin i Robinja stupili u brak da ona nije bila nevina. U ovom se radu nudi novo čitanje Lucićeve drame i argumentira da su Derenčin i Robinja sklopili brak prije posteljnoga obreda i završne svečane scene, te da nevinost uopće nije postavljena kao uvjet. U razumijevanju toga što se zapravo događa na sceni u Lucićevoj prilično statičnoj drami ključno je upravo govorno djelovanje, tj. matrimonijski je performativ odgovoran za oblikovanje radnje, njezina zapleta i raspleta. Robinja je jedna od prvih europskih ljubavnih drama prošnje i scenske ženidbe, štoviše, to je drama o idealnom modelu braka sklopljenom iz ljubavi, braka shvaćenog kao susret dviju volja usuprot dominant-nom modelu braka koji je rezultat obiteljskog sporazuma mimo volje mladenaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb