Pregled bibliografske jedinice broj: 1115119
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 : Glazba u školi - stanje i perspektive : zbornik radova sa šestog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga = Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 6 : Music in schools - state and perspective : proceedings of the Sixth International Symposium of Music Pedagogues / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 21-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1115119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumski pristup poučavanja u nastavi Glazbene
kulture i Glazbene umjetnosti
(Curricular Approach to the Organization Music
Lessons in Schools)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 : Glazba u školi - stanje i perspektive : zbornik radova sa šestog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga = Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 6 : Music in schools - state and perspective : proceedings of the Sixth International Symposium of Music Pedagogues
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 21-36
ISBN
978-953-6965-93-9
Skup
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena kultura ; glazbena umjetnost ; eksperimentalni program ; kurikulumski pristup ; osnovne i srednje škole
(teaching music ; experimental program ; curricular approach ; primary and secondary schools)
Sažetak
Nacionalnim okvirnim kurikulumom postavljeni su temelji za izradu predmetnih kurikuluma i pratećih kurikulumskih dokumenata, postizanje usklađivanja svih razina odgoja i obrazovanja te uvođenje kurikulumskoga pristupa učenju i poučavanju u odgojno-obrazovnome sustavu. Glavna značajka tog pristupa jest usmjerenost prema učeničkim kompetencijama i postignućima (ishodima), što je u suprotnosti od poučavanja usmjerenoga prema sadržajima. Kurikulumskim dokumentima postavljene su glavne odrednice za implementaciju kurikulumskoga pristupa poučavanju kojom bi se uvele veće promjene u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Predmetnim kurikulumom za Glazbenu kulturu i Glazbenu umjetnost postavljene su domene ili područja organizacije nastave, odgojno-obrazovni ishodi, načini učenja i poučavanja te vrednovanje. Nakon pripreme dokumenata slijedi najvažniji i najopsežniji dio pripreme uvođenja kurikulumskoga pristupa u škole, a to je priprema učitelja i stručnih suradnika te provedba eksperimentalnog uvođenja kurikuluma u odabrane škole. Školske godine 2018./2019. Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokreće eksperimentalni program u koji su uključene 74 škole. Programom se žele ispitati novi kurikulumi, različiti oblici rada i metode poučavanja te različita nastavna sredstva. Stručna priprema učitelja i stručnih suradnika većim će se dijelom odvijati u virtualnom okruženju, a bavit će se područjem kurikulumskoga planiranja, postavljanjem učeničkih ishoda, načinima vrednovanja vezanim uz pojedini predmet kao i pojedinim općim temama. Nakon eksperimentalnoga programa uslijedit će vrednovanje i analiza programa kao i samih kurikuluma. Uslijedilo bi usklađivanje kurikuluma prema dobivenoj analizi te bi se implementacija kurikulumskoga pristupa ostvarila u svim osnovnim i srednjim školama. U radu će biti riječi o pripremi za provedbu i samoj provedbi eksperimentalnoga programa u okviru predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost, kao i pripremama za frontalno uvođenje kurikuluma u sve škole u Republici Hrvatskoj sljedeće 2019./2020. školske godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)