Pregled bibliografske jedinice broj: 1115004
Intervencije putem razvoja medijske pismenosti usmjerene na probleme u adolescenciji
Intervencije putem razvoja medijske pismenosti usmjerene na probleme u adolescenciji // 7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1115004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intervencije putem razvoja medijske pismenosti
usmjerene na probleme u adolescenciji
(Development of Media Literacy as a mean to
Deliver Interventions Directed Against
Adolescence Problems)
Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
elektronički mediji, medijska pismenost, problemi u adolescenciji, intervencije
(media, media literacy, problems in adolescence)
Sažetak
Mediji su sveprisutni u životima adolescenata i neprekidno utječu na njih na različite načine: na njihove kognicije, stavove, osjećaje, ponašanja pa čak i na njihovo fiziološko funkcioniranje. Utjecaj medija na adolescente nije samo izravan na njih kao pojedince, nego se odvija i neizravno, putem medijskog utjecaja na njihove roditelje i druge relevantne osobe u njihovim životima, na institucije, obrazovne, socijalne, zdravstvene i druge politike, pa sve do cjelokupne kulture u kojoj žive. Istraživanja su utvrdila brojne učinke različitih medijskih sadržaja na razvoj i funkcioniranje djece i mladih. Mnogi od tih učinaka su u različitoj mjeri negativni, iako ne treba zanemariti niti brojne pozitivne učinke medija. Premda se medijska pismenost konceptualizira na vrlo različite načine ona se temelji na razvoju sposobnosti za kritičko procjenjivanje medijskih poruka i razumijevanje njihovog utjecaja na pojedince i društvo. Intervencije putem razvoja medijske pismenosti polaze od ideje da je moguće osmisliti aktivnosti putem kojih će se mlade osnažiti da se odupru ili postanu imuni na određene negativne učinke medija ili koje će pak umanjiti ili ukloniti već postojeće negativno djelovanje medija. Dakle, svrha intervencija putem medijske pismenosti je pomoći adolescentima da postignu kontrolu nad učincima medija po njihova razmišljanja, osjećaje, stavove i ponašanja. U ovom izlaganju bit će prikazane neke prirodne intervencije usmjerene na medije koje spontano provode roditelji kao i različite intervencije koje su dizajnirane kako bi se umanjili negativni učinci medija u pojedinim područjima problema tipičnih za adolescenciju poput nasilja, seksualnosti, zdravlja i ovisnosti te stereotipiziranja. Prikazat će se i rezultati evaluacije predmetnih intervencija i njihove učinkovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija