Pregled bibliografske jedinice broj: 1114952
Strateško upravljanje u funkciji razvoja malih i srednjih poduzeća
Strateško upravljanje u funkciji razvoja malih i srednjih poduzeća // Putokazi, VIII (2020), 1; 85-102 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1114952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateško upravljanje u funkciji razvoja malih i srednjih poduzeća
(Strategic management in the function of small and medium enterprise development)
Autori
Nakić, Stanislav ; Jurić, Sanja
Izvornik
Putokazi (2303-470X) VIII
(2020), 1;
85-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Strategija, čimbenici razvoja, profitabilnost, konkurentska prednost, implementacija strategije
(Strategy, development factors, profitability, competitive advantage, strategy implementation)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je istražiti i na temelju teorijskog i empirijskog istraživanja pružiti nova saznanja o važnosti primjene strateškog upravljanja u funkciji razvoja malih i srednjih poduzeća. U empirijskom su se dijelu istraživanja koristile tehnike anketiranja, intervju i skaliranja. Za dokazivanje postavljenih hipoteza koristile su se: metoda indukcije, dedukcije, klasifikacije, komparativna metoda, metoda analize, sinteze, generalizacije, kompilacije, deskripcije, apstrakcije. Istraživanjem se utvrdilo: značajno postojanje povezanosti implementirane strategije i prihoda u malim i srednjim poduzećima, značajno postojanje povezanosti formalne edukacije menadžera koji postavljaju strateške planove i razvoja malih i srednji poduzeća, te se utvrdilo da u najvećoj mjeri razvoj malih i srednjih poduzeća ovisi o kvaliteti proizvoda i usluga, ljudskim potencijalima i financijskim sredstvima kao unutarnjim čimbenicima poduzeća, te da u najvećoj mjeri mala i srednja poduzeća po pitanju svog razvoja najviše trebaju pratiti zahtjeve kupaca, zakonske promjene, te dostupnost resursa kao najjačim vanjskim čimbenicima razvoja njihovog poduzeća. Rezultati istraživanja ukazuju da na razvoj poduzeća utječu brojni unutarnji čimbenici poput postavljanja strategije, financijskih sredstava, inovacija, tehnologije, kvalitete proizvoda i usluga, ljudskih potencijala, te lokacija, kao i brojni vanjski čimbenici poput kupaca, konkurencije, dostupnosti resursa, tehnoloških promjena, dobavljača ili pak zakonskih promjena. Također se pokazalo da poduzeća svoju najveću slabost vide u nezavidnom konkurentskom položaju, dok svoju najveću snagu pronalaze u obrazovanom, osposobljenom i stručnom kadru, te da izvor njihove konkurentske prednosti čini kvaliteta njihovih proizvoda i usluga, i u konkurentskim cijenama, kao i da se konkurentska prednost postiže proširenjem usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Marko Marulić", Knin