Pregled bibliografske jedinice broj: 1114881
Znati(želja): zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
Znati(želja): zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?. Zagreb: Naklada Ljevak, 2021 (monografija)
CROSBI ID: 1114881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znati(želja): zašto mladi trebaju čitati
popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?
(Curiosity: why young people need to read popular
science, immediately?)
Autori
Stantić, Vedrana ; Peti-Stantić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Naklada Ljevak
Grad
Zagreb
Godina
2021
Stranica
266
ISBN
978-953-355-473-0
Ključne riječi
popularnoznanstvena literatura, čitanje, intelektualni vokabular, kritičko mišljenje, obrazovanje
(popular scientific literature, reading, intellectual vocabulary, critical thinking, education)
Sažetak
Ova je knjiga napisana s namjerom da se zainteresiranu javnost, a posebno mlade i njihove učitelje, potakne na to da posegnu za popularnoznanstvenim tekstovima. Ti su tekstovi most između znanstvene literature i šire javnosti. Kako je poznato da ljudski mozak u dobi između trinaeste i devetnaeste godine postaje sposoban razumjeti apstraktne koncepte, složene teorije i odnose, kao i dubinski usvojiti intelektualni vokabular koji prati taj razvoj, upravo je to pravi trenutak za uranjanje u popularnoznanstvene tekstove. Ti tekstovi, osim što obiluju podacima i analizama koje potiču znatiželju i istraživački duh, pretpostavljaju i strukturirane načine mišljenja koji dovode do uspoređivanja, zaključivanja i traženja rješenja u svakodnevnim životnim situacijama. Ovom smo knjigom i mladima i njihovim učiteljima željele pokazati upravo to - kako su rano otkrivanje popularnoznanstvenih tekstova i njihovo čitanje garancija razvoja vlastitih intelektualnih sposobnosti. Knjiga se sastoji od 10 poglavlja pod naslovima: 1. Zašto čitati, a onda i zašto čitati popularnoznanstvene tekstove? 2. Tko i zašto može biti dobar pisac popularnoznanstvenog teksta? 3. Pripovijedanje o znanosti i njezino prepričavanje 4. Uždbeničko znanje i 'stvarno' znanje: popularnoznanstveni tekstovi u doba 'dobre' i 'loše' znanosti 5. Što zanima srednjoškolce (i zašto)? Popularnoznanstvena literatura i/ili popularna znanost 6. Od slike do teksta i natrag: intelektualni vokabular mladih 7. Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? 8. Znanost u doba nesklono obrazovanju 9. Šok-terapija: koronavirus oko nas i u nama 10. Sloboda, odgovornost i solidarnost: zašto se ne razumijemo?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)