Pregled bibliografske jedinice broj: 1114862
Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene nastavnika
Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene nastavnika // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 84-85 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1114862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u
suvremenoj nastavi glazbene kulture – procjene
nastavnika
(The application of functional piano skills in
contemporary music culture Class - Teacher
Assessments)
Autori
Sabljar, Mirna ; Jandrok-Škugor, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Škojo, Tihana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 84-85
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
funcionalne klavirske vještine, klavir, nastava glazbene kulture, glazbena pedagogija, izvannastavne glazbene aktivnosti
(functional piano skills, piano, music culture, music pedagogy, extracurricular music activities)
Sažetak
Vještina sviranja klavira pri izvedbi nastave Glazbene kulture pripada području funkcionalnog sviranja instrumenta. Funkcionalne vještine, za razliku od vještina umjetničkog sviranja, jesu one vještine pri kojima je klavir prateći ili bazni instrument za realizaciju različitih glazbenih aktivnosti. Primjena funkcionalnih klavirskih vještina u izvedbi nastave Glazbene kulture moguća je u aktivnostima pjevanja, slušanja glazbe, glazbenim igrama. Klavir se primjenjuje i kod realizacije izvannastavnih glazbenih aktivnosti npr. rada s pjevačkim zborom, kod poučavanja sviranja klavira ili korepeticije učenika koji sviraju druge instrumente. Cilj je ovog istraživanja ispitati procjene nastavnika prema sviranju klavira u nastavi Glazbene kulture. U istraživanju je sudjelovalo 145 nastavnika Glazbene kulture iz različitih županija u Hrvatskoj koji su iskazivali svoje procjene o primjeni klavira. Rezultati pokazuju kako nastavnici najčešće koriste klavir pri aktivnostima pjevanja i kod sviranja tradicijske glazbe. Kada se govori o načinima na koje upotrebljavaju klavir, nastavnici najviše sviraju melodije pjesama, melodije s unaprijed napisanim harmonizacijama pratnji te pjesme za koje samostalno oblikuju harmonizacije pratnji. Procjene upotrebe klavira u izvannastavnim aktivnostima koje su u djelokrugu poslova nastavnika Glazbene kulture pokazuju kako se klavir u suvremenoj nastavi primjenjuje najviše kod rada s pjevačkim zborom. Također je utvrđeno kako ne postoji povezanost dobi i primjene klavira, osim kod realizacije izvannastavnih aktivnosti pri kojima nastavnici s više godina staža procjenjuju da manje koriste klavir. Rezultati istraživanja mogu biti polazište za razvoj silabusa kolegija pri kojima se razvijaju kompetencije funkcionalnih klavirskih vještina u budućih nastavnika te za oblikovanje programa cjeloživotnog obrazovanja nastavnika Glazbene kulture kako bi dodatno razvijali funkcionalne klavirske vještine i tako unaprijedili vlastitu nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost