Pregled bibliografske jedinice broj: 1114774
Etika i krizna komunikacija
Etika i krizna komunikacija, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1114774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etika i krizna komunikacija
(Ethics and crisis communication)
Autori
Srebočan, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
09.03
Godina
2021
Stranica
61
Mentor
Jolić, Tvrtko
Ključne riječi
Etika ; odnosi s javnošću ; krizna komunikacija ; apologija
(Ethics ; public relation ; crisis communication ; apologia)
Sažetak
Odnosi s javnošću kao rastuća potreba modernog svijeta, zbog svoje potrebe za brzom reakcijom ponekad gube osnovna načela etika. Etičke norme i etičko ponašanje unutar svake organizacije izražavaju njenu ozbiljnost i nastojanja za napredak u poslovnom svijetu. Nedostatak etičkih normi i etičkog ponašanja u odnosima s javnošću se smatra nedostatkom i gubitkom za organizaciju koju pokušava sagraditi ugled i postaviti se na tržištu kao konkurent. Prema osnovnim načelima etike i moralnim normama koje ona zastupa svaka krizna komunikacije koja se odvija da bi spriječila ili zaustavila krizu mora sadržavati načela koja smiruju i zaustavljaju krize, a ne ih još dodatno razbuktavaju. Poštivanjem pravila etičkog ponašanja pojedinci i organizacije posjeduju bolje izglede za uspješan izlazak iz krize. Kao što je etika sastavni dio krizne komunikacije, tako jedna od najčešćih načina krizne komunikacije je isprika. Isprika svoje korijen vuče iz antičke Grčke, a do danas zadržava glavne kriterije koje se koriste u individualnoj ili korporativnoj apologiji. Isprika kao najizraženiji i najučinkovitiji način početka krizne komunikacije se iz primjera u primjer pokazuje izuzetno učinkovitim. Iako pojedinci i organizacije ponekad izbjegavaju ovaj način pristupa kriznoj komunikacije, zbog izbjegavanja priznanja krivnje, ponekad su rezultati još dramatičniji i uzrokuju povećanje krize, i dodatne osude od strane javnosti koje mogu imati ozbiljne posljedice na poslovanje. Poštivanjem etičkih normi u apologiji i komunikaciji za vrijeme strategije apologije se u kriznoj komunikaciji smatraju normom koja postiže brži i učinkovitiji oporavak od krize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija