Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1114743

Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih učenika


Škoda Đurin, Janja; Mikulić, Gabrijela; Ćurković, Natalija
Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih učenika // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 431-448 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 1114743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih učenika
(Nomination instruments as a tool for identification of gifted students)

Autori
Škoda Đurin, Janja ; Mikulić, Gabrijela ; Ćurković, Natalija

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161 (2020), 3 - 4; 431-448

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
nominacijski upitnici ; identifikacija ; darovitost, učenici ; procjenjivači
(assessors, giftedness, identification, nomination questionnaire, student)

Sažetak
Identifikacija darovitosti je proces kojim je najbolje početi što ranije da bi se darovitoj djeci mogli omogućiti prilagođeni programi. U tom procesu spominje se više instrumenata i procjenjivača darovitosti. Standardizirani testovi inteligencije čest su odabir zbog uloge kognitivnih sposobnosti kod darovitih učenika, ali prema multidimenzionalnome pristupu postoje i drugi važni faktori koji čine darovitost. Stoga se u novije vrijeme radi i na razvoju testova kojima je cilj obuhvatiti veći raspon sposobnosti, primjerice analitičke, kreativne i praktične, koje mogu ukazivati na darovitost. Unatoč tomu, testovi još uvijek ne obuhvaćaju sve vrste darovitosti s dovoljnom preciznošću te se u proces uvode procjenjivači, među kojima su najčešći učitelji, roditelji i vršnjaci, a pouzdanost identifikacije je veća što je više procjenjivača uključeno. Učitelji su među prvima koji pomažu u identifikaciji ispunjavajući nominacijske upitnike te su u tu svrhu razvijene skale procjene, čime se smanjuje njihova subjektivnost. Njihov im položaj omogućuje međusobno uspoređivanje učenika što povećava točnost procjene darovitosti, posebice ako su izobraženi i uvježbani u procjenjivanju. Izobrazba je posebice važna za prepoznavanje ne samo pozitivnih već i negativnih ponašanja koja proizlaze iz iste karakteristike darovitosti. Znanje o konceptima darovitosti je iznimno važno i za roditelje koji bez njega teško prepoznaju darovitost vlastite djece. Roditeljske procjene pridaju dodatnu vrijednost u identifikaciji darovitosti zbog prepoznavanja neakademskih sposobnosti koje dijete ima. Vršnjaci su također bolje međusobno povezani i vide jedni druge izvan akademskih situacija. Unatoč tomu, rezultati vršnjačkih nominacijskih upitnika imaju mnogo nedostataka te ih se preporučuje koristiti kao nadopunu ostalim informacijama o darovitosti. Konačno, korištenje više procjenjivača, kao i vrsta instrumenata, kod identifikacije darovite djece povećava točnost i prepoznavanje svakog potencijala.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Natalija Ćurković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škoda Đurin, Janja; Mikulić, Gabrijela; Ćurković, Natalija
Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih učenika // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 431-448 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)
Škoda Đurin, J., Mikulić, G. & Ćurković, N. (2020) Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih učenika. Napredak (Zagreb), 161 (3 - 4), 431-448.
@article{article, author = {\v{S}koda \DJurin, Janja and Mikuli\'{c}, Gabrijela and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija}, year = {2020}, pages = {431-448}, keywords = {nominacijski upitnici, identifikacija, darovitost, u\v{c}enici, procjenjiva\v{c}i}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3 - 4}, issn = {1330-0059}, title = {Nominacijski upitnici u identifikaciji darovitih u\v{c}enika}, keyword = {nominacijski upitnici, identifikacija, darovitost, u\v{c}enici, procjenjiva\v{c}i} }
@article{article, author = {\v{S}koda \DJurin, Janja and Mikuli\'{c}, Gabrijela and \'{C}urkovi\'{c}, Natalija}, year = {2020}, pages = {431-448}, keywords = {assessors, giftedness, identification, nomination questionnaire, student}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {3 - 4}, issn = {1330-0059}, title = {Nomination instruments as a tool for identification of gifted students}, keyword = {assessors, giftedness, identification, nomination questionnaire, student} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font