Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1114356

Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika


Jakupčević, Eva
Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb doi:10.17234/diss.2021.7779


CROSBI ID: 1114356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika
(Discourse markers in EFL teacher talk)

Autori
Jakupčević, Eva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.02

Godina
2021

Stranica
340

Mentor
Vickov, Gloria

Ključne riječi
diskursne oznake, govor nastavnika, učenici engleskoga kao stranoga jezika, razredni diskurs, pragmatička kompetencija, interakcija
(discourse markers, teacher talk, EFL learners, classroom discourse, pragmatic competence, interaction)

Sažetak
Diskursne oznake, multifunkcionalne jezične jedinice čija je glavna uloga uspostavljanje kohezivnih i koherencijskih veza u diskursu te stvaranje interaktivnih veza među govornicima, igraju iznimno važnu ulogu u pragmatičkoj i diskursnoj kompetenciji govornika. Njihova velika važnost za prirodnu komunikaciju primjerenu kontekstu ukazuje nam na njihov značaj za nastavnike i učenike stranih jezika. Istraživanje opisano u ovomu radu provedeno je radi pružanja uvida u uporabu diskursnih oznaka hrvatskih nastavnika engleskoga kao stranoga jezika u nastavi s učenicima na dvjema razinama ovladanosti jezikom. Korpus govora osam nastavnica analiziran je kvantitativnim i kvalitativnim pristupom pružajući sveobuhvatan uvid u njihovu uporabu diskursnih oznaka, stavove prema ovim jedinicama i udžbenike kojima se koriste u nastavi. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnice rabe širok raspon diskursnih oznaka u nastavi, ali ih u manjemu broju rabe učestalo. Učestale diskursne oznake u njihovu govoru imaju uloge koje se prvenstveno odnose na organizaciju i upravljanje interakcijom u učionici. Analiza pet najčešćih diskursnih oznaka kroz primjere njihove uporabe iz korpusa pruža iznimno detaljan uvid u način na koji ih nastavnice rabe, među ostalim kako bi ostvarile osnovne uloge govora nastavnika. Osvrt na stavove nastavnica i na način obrade diskursnih oznaka u udžbenicima engleskoga jezika upotpunjuju sliku iz koje se može zaključiti da je u hrvatskomu obrazovnomu kontekstu prijeko potrebno sustavno uključiti diskursne oznake u obrazovanje sadašnjih i budućih nastavnika kako bi znali na koji način i u kojoj mjeri svojim učenicima olakšati usvajanje ovih iznimno važnih oblika, što je važna pedagoška implikacija ovoga istraživanja. Budući da kod nas dosad nisu dokumentirana znanstvena istraživanja o uporabi diskursnih oznaka kod hrvatskih nastavnika engleskoga jezika, riječ je o sasvim novim uvidima u ovu temu. Spoznaje proizašle iz ovoga istraživanja mogu pridonijeti razvoju saznanja o govoru nastavnika stranih jezika i postupcima koje nastavnici rabe u nastavi kako bi učenicima olakšali usvajanje jezika. Rezultati istraživanja doprinijet će općenitomu razvoju metodologije poučavanja engleskomu jeziku i oblikovanju smjernica u stručnomu usavršavanju nastavnika u području diskursne kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Eva Jakupčević (autor)

Avatar Url Gloria Vickov (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jakupčević, Eva
Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika, 2021., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb doi:10.17234/diss.2021.7779
Jakupčević, E. (2021) 'Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb doi:10.17234/diss.2021.7779.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jakup\v{c}evi\'{c}, Eva}, year = {2021}, pages = {340}, DOI = {10.17234/diss.2021.7779}, keywords = {diskursne oznake, govor nastavnika, u\v{c}enici engleskoga kao stranoga jezika, razredni diskurs, pragmati\v{c}ka kompetencija, interakcija}, doi = {10.17234/diss.2021.7779}, title = {Diskursne oznake u govoru nastavnika engleskoga kao stranoga jezika}, keyword = {diskursne oznake, govor nastavnika, u\v{c}enici engleskoga kao stranoga jezika, razredni diskurs, pragmati\v{c}ka kompetencija, interakcija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jakup\v{c}evi\'{c}, Eva}, year = {2021}, pages = {340}, DOI = {10.17234/diss.2021.7779}, keywords = {discourse markers, teacher talk, EFL learners, classroom discourse, pragmatic competence, interaction}, doi = {10.17234/diss.2021.7779}, title = {Discourse markers in EFL teacher talk}, keyword = {discourse markers, teacher talk, EFL learners, classroom discourse, pragmatic competence, interaction}, publisherplace = {Zagreb} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font